Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

LCHF - dag 1

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2010 11:14

Sådär, nu är man igång. En rad omständigheter gjorde att jag mjukstartade till middag igår med LCHF. Jag har mått piss i ett antal dagar och ringde sjukhuset. Fick tala med en fantastisk sköterska. När jag nämnde att jag så småningom funderade på LCHF så uppmuntrade hon mig att starta omgående. Det blev surkål och Boerwurst. Ja, jag vet att det inte var idéalet, men jag sa ju mjukstart. Det räckte dock med några baconskivor och lite Brie på kvällen. Den riktiga starten skedd nu på morgonen. Bacon, ägg och 2 skivor squash. Sen handlade jag lite grejer i affären och gjorde 3 kg köttfärsbiffar med olika smaker. Jag frågade om de hade ister, men det visste inte tjejen i charken vad det var för något. Jag får väl gå dit när ägaren är där.

På ett sätt ska det bli ganska härligt. Jag är nästan lite upprymd. Mår också bättre än de senaste dagarna. Ja, jag vet att kosten inte kan ha påverkat mig än. Men det sitter i psyket. Nu har jag ett mål som jag tror på. Jag ber dig att notera 124,3 kg och 132 cm runt magen i navelhöjd. Nu sticker jag ut min haka, men det vågar jag, för jag tror på LCHF. Jag funderade först att öppna en separat blogg för det, men skippar det så länge.  Nu kör vi.....

 
 
Zoe

Zoe

14 augusti 2010 11:39

Lycka till med LCHF! :)

http://zoelidbom.blogg.se

Pink Ozzy

14 augusti 2010 11:48

Jag tackar dig. Allt stöd är välkommen.

 
Tant Grön

Tant Grön

14 augusti 2010 12:01

Ett tips är att du mäter dig istället för att du väger dig. En del går UPP i vikt därför att LCHF ökar muskelmassan, men kan samtidigt krympa i omfång. Kan berätta att sen jag började mäta mig för ca ett år sen har jag blivit av med 12 cm runt höfterna, 15 cm runt midjan och 19 cm runt bysten plus att jag minskat flera cmi omfång runt vad, lår och överarm! Har ingen aning om vikten :o)

Lycka till! Ät dig MÄTT på protein, fett och grönsaker så ska du se att det går bra.

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

Pink Ozzy

14 augusti 2010 12:05

Jo jag läste om det. Men jag tänker att det på sikt ska visa sig på både omfång och vikt. Ibland blir jag smalare och ibland lättare. På så sätt kanske man har något att glädjas åt varje vecka.

 
Tant Grön

Tant Grön

14 augusti 2010 14:46

Ja, klart att det visar sig både på omfång och vikt, men vad jag menar är att man kan tappa modet om man stirrar sig blind på vikten om man inte går ner som man önskar. Volymen kan minska ändå...

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

Pink Ozzy

14 augusti 2010 18:12

Precis. Men vad jag menar är att om man både väger sig och mäter omfånget så har man troligen alltid något att glädjas åt. Om man bara tar det ena eller andra kanske man tappar sugen när det någon vecka inte händer något.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:51

Nu lånar folk som aldrig för för konsumtion. D v s för annat än bostad dom man fortfarande lånar lite pengar till. För står dom inte att det dom lånar ska betalas tillbaka.... Med hög ränta? Jag vet att många tycker att det är svårt med ränteberäkn...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:40

Om vi tar X, Instagram,  Facebook m fl är nog Instagram den klart bästa. Vilja fantastiska människor med olika färdigheter det finns på vår jord.  Bl a en tjej som nu är 8 år och har perfekt gehör. Hon lyssnar på en låt och efter en kort stund kan ...

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards