Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

R .I. P. Pinkozzy

Av Pink Ozzy - 16 december 2011 09:53

Jag har nu bloggat i ett stort antal år. Jag har under tiden även läst ett stort antal bloggar och även kommenterat en och annan. Andra har jag dock vägrat kommentera eftersom de har så abnorma tankar och en i mina ögon total sjuk bild av vårt land och vår värld. Dessa bloggar kommer för övrigt ofta i konflik med personer som försöker kommentera deras inlägg. Ibland är det kul, men ofta ganska trist och tråkigt när den ena parten inte kan backa en millimeter, utan har sina tankar klara och helt oresonlig. Ibland har jag velat kommentera, men har hållit mig utanför eftersom jag ser att det nog inte ger något. 

Andra bloggar handlar bara om blöjbyten mm och är väl mest till för den innersta kretsen.

Sen har vi "skönhet" och modebloggar somm jag inte har något intresse av. 

Det finns även ett stort antal tonårsbloggar som skriver " nu sitter jag i skolan och det är tråkigt" och liknande. Inte heller något för mig.

Det finns ett fåtal bloggar som ger mig något. Ett fåtal som har ett sunt tänkade och med vilka man kan resonera på diverse frågot. Tyvärr alldeles för få sådana bloggare.  

Min egen blogg hoppades jag skulle ge folk något eftersom jag skriver om sådant folk ofta tänker på. Nu senast uppklarnandet av ett barnmord. Vad jag också kämpar för är kvinnovåld och förtryck i olika former. Jag får dock mycket sällan en reaktion i form av kommentarer, vilket jag läser som att folk helt enkelt håller med eller vad värre är INTE håller med men bryr sig inte. 

Vad jag absolut är emot är bloggare som tror sig kunna och få skriva vilka saker som helst. Ibland undrar jag om det är barn eller dumdristiga tonåringar som skriver på detta sätt, men ser allt som oftast att det är äldre personer som borde förstå vad ordet "respekt" är för något. Visst, man kan tycka väldigt illa om något. Men man bör trots det upprätthålla en viss respekt och värdighet för att ge trovärdighet i det man skriver. 

Med anledning av allt ovan har jag beslutat att tills vidare lägga ner min blogg och allt bloggläsande tills vidare. 


Ha en god jul och ett gott nytt år.


Kanske börjar jag ägna mig åt bloggandet och bloggläsandet igen en dag, men just nu står det mig upp i halsen.  

 
 
Gubbfan

Gubbfan

16 december 2011 21:51

Det är ditt beslut och det är värt all respekt.
Men det är synd om oss som läst din blogg. Vi har mått bra av dina åsikter, även om vi inte alltid har delat dem.
Ibland har jag kommenterat för att hålla med, ibland för att bemöta eller ge ännu en infallsvinkel på det du har skrivit.
Ibland bara för att få igång ett meningsutbyte eller reta upp dig lite.
I alla fall är du välkommen tillbaka till den här konstgjorda världen när du känner för det.
Tills dess kommer det att kännas lite tomt.

Ha en bra jul och ta det försiktigt med ätandet och drickandet. I vår ålder lägger det sig runt midjan och det blir tungt att bära. Vi behöver all kondition vi kan få/ha för att klara snöskottandet och andra vedermödor.

Din bloggvän
Gubbfan

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

17 december 2011 10:43

Vi får se vad som sker efter helgerna. Som det är nu så är det ytterst få bloggar som intresserar mig och tydligen är min blogg en blogg som intresserar ytterst få. Snittet ligger väl på 30-40/dag. Jag letar efter mer kommentarer. Både för och emot. Men det verkar som folk bara inte bryr sig. Du är en av de få som kommenterar. Ibland för ibland emot. Det uppfriskar och sprider välmående för min egen del. Du har också en av de få bloggar jag regelbundet läser. Jag vill se bloggar med nyans och inte så många rent hatiska bloggar där tonen inte är på en normal nivå. Men som sagt så får vi se vad framtiden ger. Jag har bloggen kvar ett tag.

 
Gubbfan

Gubbfan

18 december 2011 22:25

Jo en liten kommentar till måste jag lämna.
Lider du inte av hybris?
Du får, skriver du, 30-40 besökare om dagen.
Jag tycker att det är mycket.
Det är inte så många i bloggvärlden som når upp till de siffrorna.
Men det är klart, mycket vill ha mer!
Risken för dig är att om du slutar och vill komma igen, får du inte ens så många.
Men det är ditt beslut.

Tag det försiktigt nu i halkan med snöskottandet. Hjärtat tål inte så mycken nu mer.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

19 december 2011 11:27

Nja det vet jag inte. Mitt snitt i år månad för månad är allt från nästan 1400 ner till 590 vilket blir ett snitt på 47 ner till 20. Men på något sätt tycker jag att det borde vara fler som är intresserade av det jag skrivit. Men jag kanske har hybris, vad vet jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards