Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 december 2018

Av Pink Ozzy - 12 december 2018 21:36

Första gången jag råkade ut för en s k telefonrobot var när jag fick problem med saker från Wish. Efter ett tag märkte jag ett klart system i robotarnas "tänk" och har nu lyckats överlista dom flera gånger för att få min rätt. Jag menar att när varor är trasiga, felaktiga eller inte levereras så är det ju inte precis mitt fel . Det som då är frustrerande är en telefonrobot som nästintill outtröttligt tjatar om bättre bilder eller ställer andra dumma frågor flera gånger. JAG VILL PRATA MED EN MÄNNISKA !

Nu har också falturabolaget Klarna, som bl a sköter om Wishs fakturor som har skaffat sig telefonrobotar. Så nu är det ytterligare ett företag man får kämpa med. Men jag vill inte prata med en robot, JAG VILL PRATA MED EN MÄNNISKA !

Av Pink Ozzy - 12 december 2018 20:23

Nu har Sverige slagit klubban i bordet för en högerbudget vilket innebär en eller flera kliv tillbaka i vårt miljöarbete. Man tar bort elcykelpremien och flygskatten. Man sänker skatten för de som arbetar och pensionärerna. Ingen säger dock något om att en fattigpensionär får en hundring mindre och en som tjäna många 10-tals 1000-lappar får hundratals kronor. Dessutom tjänar han och familjen några 100 om de reser utomlands några gånger. Utöver det kommer fler skattesänkningar på olika saker, bl a olika miljöarbeten. Den här budgeten är verkligen inget som Sverige och vår miljö behöver nu . En ren miljökatastrof.

Av Pink Ozzy - 12 december 2018 19:38

Var är min gamla Aladdinask? Inte nog med att man tagit bort trillingnöten, mandelpralinen, körsbärspralinen, fransk nougat och andra godheter. Ni har ersatt dessa inte bara med sämre varianter utan nu verkar det också som att ni bytt ut ingredienserna till sämre och troligen billigare ingredienser. Jag trodde att asken tillverkades av Marabou, men nu verkar det som om det är Mondeléz International i Upplands Väsby som tillverkar asken.
Så min fråga är om företaget kan garantera att de praliner som har funnits under lång tid har exakt samma ingredienser och kvalitet som tidigare. Jag tror inte det.

Av Pink Ozzy - 12 december 2018 13:42

De senaste 10 årens största hatobjekt, Petter Northug har bestämt sig att lägga av . Egentligen lite synd. Han var delvis en skitstövel, men gjort otroligt mycket för skidsporten. Det behövs folk som han, som är lite konventionella, lite udda, lite annorlunda. Det är sådant som folk vill se. Gråa idrottare är det värsta för en förening. Visst, vi har en del annorlunda skidåkare också, men inte som Northug.
En av våra största , Charlotte Kalla, är bra på sitt sätt . Hon är glad när det går bra och har ögon som eld om det gått dåligt. En stor idrottskvinna. Att komma 10a och säga " jag är nöjd " finna inte hos CA.
Stina Nilsson och de andra presterar, men är ganska färglösa. På herrsidan är det i nuläget inte ens grått utan helsvart.
Nej, både Norge och den övriga skidvärlden ska nog skatta sig lycklig över att Petter sätt lite färg på den vita snön.
Tack Petter och lycka till framöver.
#petternorthug #skidgeni

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards