Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 december 2018

Av Pink Ozzy - 7 december 2018 19:00

Stacy Dooley (tror jag hon heter) gör mycket bra och känslosamma program. Denna gång var det om kvinnohatet i Ryssland. Det var fördjävligt att se på.
10000 kvinnor dödas av sina män varje och och 36000 utsätts för våld varje dag i Ryssland! Helt sjukt. Dessutom ändrade man lagarna 2017 så att det nästintill är legitimt att slå sin fru. Och vi pratar inte en liten smäll på fingrarna utan asen använder knytnävar, stekpannor och annat.
När jag såg det hade jag bara sån lust att åka dit och spöa upp varenda dåre som slår en kvinna men insåg att det ju skulle vara halva den ryska befolkningen. Det är nedärvd i deras gener och accepteras av regeringsmakten.
Jag har varit med min fru i ca 50 år och hon har aldrig fått en smäll av något slag. Det finns liksom inte på kartan. Nästan alla män är större och starkare än sina kvinnor, så det är ju bara så fegt. Så uselt. Så sjukt.
Att slå någon av det kvinnliga könet är bland det sjukaste man kan göra. Gör du det? Sök hjälp.

Av Pink Ozzy - 7 december 2018 15:07

Tittade på de första 2 avsnitten av killen som ska leva 36 dygn som hemlös och redan har jag fått några saker att fundera på.
Ska jag ge dessa människor mer pengar? NEJ . Ta t ex han som fick medverka i Skavlan och "prata ut". I serien ser man honom dricka öl och berätta att han hade fått en lägenhet men blivit av med det p g a diverse störanden. Varför ska jag bekosta hans öldrickande? Eller hans tjocka kompis som levt ute i 19 år och tycks ha levt på öl. Dessa människor säga sig inte vilja leva det livet men gör absolut ingenting för att förändra det . En av dom så att de kunde få ihop 4-500/dag på tiggeriet. OK, uppåt 12-15000/månad skattefritt. Dessutom tycks de ju stjäla det de saknar. På den "lönen" kan vem som helst klara sig som är sparsam och sköter sig.
Nej, jag har totalt tappat hoppet och min bild av de hemlösa. Nu kan också SD sluta att säga att invandrare får men inte svenskar . Kan ju bero på att invandrarna är tacksamma över sin lägenhet och super inte bort den.

Av Pink Ozzy - 7 december 2018 14:52

Nu ska tydligen Mikael Persbrandt läsa in det nya året . Har just läst hans självbiografi. Vad tycker jag då om hans utnämning? Enkelt sagt är det fördjävligt. Som jag förstår av boken är han en konstant återfallsförbrytare av alkohol och knark. En man som gång efter annan bedrar sina kvinnor, lämnar dom i sticket och ljuger för dom. Är det värdigt att ha en sån person som ska läsa nyårsdikten? Och då har jag inte ens nämt det stycke som ströks inför den officiella tryckningen. Var väl lite för magstarkt att låta oss läsa vad han gjort mer mot kvinnor.
Persbrandt må vara en ypperlig skådespelare, men han är inte värdig rollen på nyårsaftonen.
Och förresten, kommer han att vara nykter eller har han tagit några Amarone och dragit i sig nån lina. Vill vi vara säker bör ni nog låsa in honom 48 timmar innan uppläsningen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards