Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 december 2018

Av Pink Ozzy - 24 december 2018 22:35

Tittar på midnattsmässan från den katolska Vatikanen. Något som vi gjort till en vana sedan ci besökte Vatikanstaten. Man talar om att våld inte bör förekomma. Man talar på italienska, latin, kinesiska, japanska, ryska och andra språk. Kardinaler och andra från mängder av länder befinner sig där .
Jag vet inte, men kanske sker detta vid olika tidpunkter av året även i andra religioner. Kristendomen förstås, men även kanske i hinduism, judendomen, islamism, buddhism och mängder av lokala samfund.
Så vad är problemet om alla vill ha fred och alla vill leva i lugn och ro?
Så vad är problemet om alla vill ha mat för dagen och slippa sjukdomar och elände?
Så vad är problemet om alla vill ha en värld att leva i?

Tyvärr så finns inte religion i svaret.
Utan bara MAKT, GIRIGHET och PENGAR.

Tyvärr.

Av Pink Ozzy - 24 december 2018 10:07

Det finns många som MÅSTE jobba på julaftonen och de sänder jag en särskild tanke. Räddningstjänsten, polisen, sjukvården, äldrevården, kollektivtrafiken o l.
Men det finns också dom som inte stänger ner på julaftonen. Affärer! Tycker det är fördjävligt. Här har folk haft gott om tid att handla så de borde inte behöva handla på julaftonen. Det är 1000-tals personer som MÅSTE jobba bara för att affärsidkare tycker att han vill tjäna några kronor extra och för att vi blivit lata och förväntar oss att affären är öppen närhelst vi vill.
Nej, har man inte handlat det man ska så får man vara utan. Då får man skylla sig själv. Jag har funderat länge, men inte kommit på några som MÅSTE handla på julaftonen. Så, stäng ner på julaftonen!

Av Pink Ozzy - 24 december 2018 09:40

Rickard Olsson som tidigare jobbade på SVT har flyttat till TV4 och Bingolotto. Men det hjälper ju inte det problem han har, d v s att käften glappar när han bör vara tyst. Men tydligen vill han synas och skapa rubriker.
När han jobbade på SVT gav han uttryck för att han inte gillade tyskar.
För någon dag sedan sa han sig i vilken julvärd SVT ska ha.
Och nu säger han att de som störde sig på hans sätt att leda Bingolotto igår ska bita på en träbit. Själv slutade jag titta på programmet när Loket försvann, men jag reagerar när en wannabe slår ner på sina tittare. Lägg ner Olsson och var inte så egenkär och tro inte att du är oersättlig. Wester som nu tagit över det program du tidigare hade i SVT är betydligt bättre och du kommer aldrig upp i Loket klass. Så skaffa dig lite trygghet i livet .

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards