Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 december 2018

Av Pink Ozzy - 19 december 2018 13:04

Det är skandal att det fortfarande inte finns någon lagstiftning mot försäljning av energidrycker till barn under 16 år. Som det är nu finns det bara en rekommendation på burkarna.
Alla vet att barn går i taket av energidrycker och speciellt barn med olika bokstavskombinationer. Trots det låter man försäljningen av eländet pågå.
När får vi en regering som vågar säga stopp när nu inte föräldrarna tycks våga det och en del affärsidkare tycks gnugga händerna när pengarna rasar in?

Av Pink Ozzy - 19 december 2018 13:00

Jag blir nog aldrig klok på Facebook. Så fort jag ifrågasätter något i en grupp så tar det inte lång stund förrän hatarna och de som vill säga emot hör av sig. Sällan som någon vågar hålla med, utan det går minst 20 hatare på en som håller med. Finns nästan inga undantag. Är det ett behov hos vissa att säga emot bara för att göra det? Finns t o m de som går ett steg längre och hotar med stryk och annat. Mycket märkligt. Men det tycks vara så att att allt går bra att anmärka eller kritisera, men i te dom själva. Då tar det hus i helvete.
Det gör mig också lite fundersam. Mycket miljöprat nu såhär i elfte timmen. Då visar det sig att folk tycker att alla andra bör spara och att dom minsann själva gör tillräckligt så fort man gör ett litet påpekande.
Detsamma gäller skolan. Skriver man något så får man nästan skylla sig själv. Det är ju självklart att just deras barn är snällast på skolan. Sen spelar det ingen roll vad andra säger. Nämner man t ex att man kan göra det eller det i skola och i hemmet så gör självfallet just föräldrar med de bråkigaste barnen allt i världen och att det i te är deras fel.
Kan hålla på hur länge som helst, men folk tycks ha ett behov av att vara motvalls.

Av Pink Ozzy - 19 december 2018 11:38

Det är lite konstigt. Så fort man påpekar för någon att dennes sätt är inte miljövänligt så kommer man med massor av konstiga ursäkter. Många har t ex börjat förkultiverat sina växter. Enligt mig helt förkastligt. Varför slösa energi på det? Det blir ju växter i sinom tid och vad gör det om de kommer i juli i s f augusti? Inte #klimatsmart precis. Men nej, just deras odlingsel tycks de ta från ingenstans.
Detsamma gäller #mcdonalds. Man gör reklam för att varje tugga tillför något till klimatet. VAD ? Hur tillverkas och fraktas deras varor runt världen? Innan någon kan överbevisa mig är jag starkt kritiskt till sådan reklam.
Men numera , när dödaklockorna ringer vill ju alla vara miljövänliga och odla och äta klimatsmart utan att tänka efter en gång till...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards