Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 maj 2021

Av Pink Ozzy - 8 maj 2021 09:16

Körde i en närliggande ort med 40 km som hastighetsbegränsning. Närmade mig ett övergångsställe och ser en kvinna skjuta sin barnvagn framför sig med höger hand och med den vänstra knappade hon ivrigt på sin mobil.
Jag kunde inte låta bli, utan tutade precis mör hon hade passerat mig. Hon verkligen hoppade till och tappade telefonen i gatan.
Nu undrar jag. Borde det inte vara förbjudet att hålla på med telefonen när man korsar en gata till fots? Ska det till några dödsfall först.
Det är inte första gången. För bara någon vecka sedan gick en kille med hörlurar rätt ut i gatan samtidigt som han såg en film.
Men som sagt, det ska väl till några dödsfall först...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards