Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 maj 2021

Av Pink Ozzy - 9 maj 2021 21:30

Speedwaystjärnan Antonio Lindbäck har alltid varit min stora idol. Inte för själva speedwayen utan för att han var Antonio. Jag har ofta tyckt att han plötsligt körde lite sämre och undrat varför. I kvällen program fick jag reda på varför. Han blev mobbad t o m av teamet! FY FAN! Mobba en av våra skönaste idrottare för att han råkar vara från Brasilien.
Jag har varit i Brasilien och en massa andra länder. Brassarna tillhör absolut till de skönaste lirarna. Alltid trevliga och vänliga. Att få höra att vuxna människor mobbar en brasse gör inte bara ont i mig utan jag blir förbannad .
Antonio är svensk med brasseblod. Det bästa av två världar.
Du är bäst Antonio

#antoniolindbäck ##speedway #mobbning #Brasilien

Av Pink Ozzy - 9 maj 2021 09:48

Tänk att det finns mode i en trädgårdstäppa. För ca 30 år sedan skulle det odlas i kvadrat. Trädgården skulle delas in i rutor ich varje ruta skulle delas i 30 cm stora rutor där folk kunde odla ganska tätt.
Sedan kom idén att man inte skulle vända på jorden på hösten, utan bara så uppe på den okända jorden året efter. Ett tag skulle man täckodla. D v s så och lägga halm eller gräs uppe på. Numera ser jag aldrig några sådana varianter mer, även om de kanske finns nånstans. Nej, nu är det sedan ett antal år populärt att odla i krage. Något som även jag gör numera. Största fördelen är väl att man inte behöver böja sig så djupt. Efter några PR får man dock byta delar av ramarna lite här och där. Spar man gångjärnen (hörnorna) kan man borra eller slipa bort nitarna, sätta dit nya plankor och vips har man en helt ny pallkragar. Eftersom man bygger lite här och där på tomten blir det alltid lite plankor över som duger bra till ramar.
Nåja, vi får väl se vad nästa geniala odlingsidé kommer att vara.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards