Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 april 2024

Av Pink Ozzy - Torsdag 4 april 09:39

Gjorde en liten spaning på hur folk håller sina ben mär det sitter 

Killar och män har för det mesta benen isär. Precis som om pungen mm skulle behöver luftas.

Tjejer och framförallt kvinnor har benen korslagda.

Varför? Jag gar själv provat lägga dom i kors och lyckas inte. Gjorde nog det i min ungdom, men numera är det rent omöjligt. Å andra sidan har jag inget direkt behov av det och dessutom har en läkare direkt förbjudit mig att lägga benen i kors p g a min rygg. 

Skulle dock vara kul att höra vad just du säger om hur du gör och varför.

Av Pink Ozzy - Torsdag 4 april 09:06

Så längre Kristersson håller fast vid att inte höja skatten kommer han att införa eller höja avgifter. Som nu när sjukförsäkringen ska ändras igen. 

Efter 180 dagar ska det bli svårare att ni sjukskriven och efter 360 dagar i stort sätt omöjligt.

En av mina barn har gått in i väggen rejält och dessutom migrän flera gånger per vecka. Hen är trots över 2 års sjukskrivning inte ett dugg bättre. Hen sover 12-15 timmar minst och får dessutom plötsliga migränanfall ena dan och är sedan matt nästa dag. Hen kan ofta inte ens leka ned sina barn p g a denna sjukdom.

Hen har som  tur fått sjukskrivningen beviljat under hela tiden. Där är det största problemet att hen ska sitta ihop med folk från försäkringskassan och förklara allt det hen sagt flera gånger tidigare. Redan 2 veckor innan hen ska till dessa möten börjar hen bli orolig och rädd, så de borde inte ens räknas in i sjukdagarna. Dessa 14 dagarinnan ett möte blir hen vara sämre. 

Hur många människor har det på samma sätt? Sen tror jag att försäkringskassan nog skulle kunna låta dom verkligen sjuka vara sjuka bara de hade ett system för att sålla bort de som egentligen inte är sjuka utan inte har lust att jobba. Tyvärr har de inte det utan sköter det på ett slumpvist sätt. Det är DET som är hela haken. Det är DET som retar Kristersson och många andra inklusive mig. 

När hen är så sjuk att hen inte kan hjälpa till hemma utan måste överlåta hemjobbet till partnern och barnen så att partnern också mår dåligt så är varken regering, försäkringskassan eller sjukvården mycket att ha.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards