Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 november 2017

Av Pink Ozzy - 11 november 2017 19:36

Nu sticker jag ut hakan igen. Men jag har lyssnat på en del andra, läst en del och funderat.
Varför feminist ? Varför inte humanist? Varför inte tänka på alla människors lika värde? Varför ska det vara så djävla fint att vara feminist ? I mina ögon, jag kan ha fel, är feminism precis som om kvinnan var underlägsen. Och visst, den senaste tidens debatt om #METOO har ju visat att kvinnorna är ytterst utsatta. Det tycks finnas allt för många svin därute. Visst, erkänner, jag har sagt saker till kvinnor också, men alltid endast med en mening att det ska vara en komplimang. Så här t ex. Det kommer, låt oss säga en arbetskamrat i tjusiga kläder som verkligen framhäver varenda del av kroppen. Då kan inte jag låta bli att t ex säga "ja du, den skräddaren visste vem som skulle ha den kjolen, klänningen, blusen ". Jag kanske har fel, men i mina ögon är det en komplimang OM jag känner personen och även hon känner till mitt sätt. I ett annat fall var jag för ett tag sedan bara tvungen att skriva till en TV-personlighet " Tänk att du alltid klär dig så vackert och talat så glatt och tydligt". Där fick jag t o m ett glatt tack tillbaka .
En del s k feminister tycker säkert att ovanstående är helt fel, men det skiter jag i. Jag tycker vi har större problem. Problem som gjort mig till humanist. Tänk att det fortfarande är så att HBTQ-personer inte får leva ifred. Läste senast idag att man hittat homosexuella lejon i ett afrikanskt land. Man ansåg där att orsaken var att de måste ha sett bögar på savannen och således nu måste " omprogrammeras". Så djävla sjuka tankar.
Sen har vi alla dessa svin som ger sig på barn under 15 år. Man åker till bordeller i Indien, Thailand och andra ställen. Även kvinnor åker till platser för att under en tid leka med en mörkhyad afrikan.
Ett annat humanistiskt svineri är in dragningen av assistent hjälpen till många behövande.
Och till sist alla som köper sex av olika former. Djävla svin.
Så nu kanske du förstår varför jag inte i första hand är Feminist längre, utan en humanist som vill jobba med lika värde för alla jordens människor.
Hänger du med?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards