Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 november 2017

Av Pink Ozzy - 25 november 2017 17:33

Sedan #METOO startade har jag funderat över en sak. Vad fan kan det vara för nöje att våldta en kvinna eller att, utan tillåtelse gräva innan för trasorna på någon. Trots att jag hade mängder av tjejer i min ungdom gudom fanns ju det inte ens i tankevärlden . Visst fick man med sig nån tjej hem ibland som sedan sa nej. Men det var ju bara att ta det. Att då tvingar sig på någon fanns ju bara inte.
Därför har jag så svårt att förstå att det skulle finnas så många rötägg därute. Hur fan tänker de? Varit ligger njutningen?
Nej fan killar och gubbar, skärp till er nu. Ta ett nej som en man.
Varför tror du tjejen säger nej, men kanske inte vill berätta om det?
Hon kan ha mens.
Hon kanske har en könssjukdom .
Hon kan ha blivit våldtagen tidigare.
Hon kanske haft dåliga sexuella erfarenheter.
Hon tror på en viss religion.
Hon vill känna dig bättre.
Eller något annat. Därför måste ni alltid och utan undantag acceptera ett NEJ !

Av Pink Ozzy - 25 november 2017 10:16

Roger Mogert har tillhört S-toppen i Stockholm men mycket hög lön. Nu visar det sig att han har taffsat på en eller flera kvinnor med påföljd att han ska avgå. Eller tvingas avgå. Men skit detsamma vilket.
Vad änder då?
Jo, då får han under fem (5) år i det närmaste fem (5) miljoner i avgångsvederlag ! Vore det inte ärligare mot alla att han fick en spark i röven? Vad får de kvinnor han har varit på? Troligen inte en krona.
Det enda jag kan säga är att om Roger Mogert har minsta skam i kroppen så avstår han dessa pengar och ger dom till #METOO som kan fördela dom bland de mest utsatta kvinnorna.

Av Pink Ozzy - 25 november 2017 10:10

En person jag har på min Facebooklista kör alltid med "min bäste Johan" , "min bästa Birgitta" , o s v. Jag har påpekat detta för hen eftersom det ju finns fler än en som har samma namn.
Nu betecknas sig hen för "Socialliberal moderatpolitiker ". Men då tog det skruv på riktigt. Dessutom är hen så pass kristen att hen går i kyrkan nästan varje söndag. På något sätt känns det som en total helgarderingen mot allt och alla. Personen tycks ha ett enormt behov av vänner och försöker att bevisa sin vänskap genom en massa adjektiv (hoppas jag valde rätt nu. I varje fall är det inte verb, för dom kan man bli a sätta att framför).
Själv är jag försiktig med att slänga superlativer omkring mig. Men några förtjänar det. En tidigare chef har fått veta det. Numera tyvärr bortgången. Obama förtjänar det. Och några fler, men inte varenda kotte som jag känner.
Har kastat ut hen från fejan en gång för att jag fick nog. Då ringer hen upp mig och ber om ursäkt och vill absolut att jag lägger till hen igen.
Men igår kom något nytt. Då drack hen "äkta champagne "! Varför skriver hen det? Jag frågade hur oäkta champagne var, men fick inget svar. Antingen så är det champagne eller så är det sekt, Cava, Lambrusco eller något annat, men inte "oäkta" champagne.
Det vore ju samma sak som ätt säga att "igår åkte jag en äkta Porsche ". OK, hur ser i s f en oäkta Porsche ut? Är det en VW månne?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards