Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 november 2017

Av Pink Ozzy - 22 november 2017 19:19

Har nu varit sjuk i över ett år. Samma sjukdom började få för ca 10 år sedan och sa därför upp mig. Hade gått in i väggen 2 gånger och tyckte att det räckte. Men det blev en tredje gång fast jag hade slutat. Som tröst började jag köpa böcker och pocket som jag aldrig kan läsa ut innan jag dör. För några år sedan var jag på väg igen och köpte massor av CD-skivor . Nu har jag hittat hemsidan Wish och har köpt prylar för minst 5000. Du kanske tänker att 5000 kostar ju bara en TV. Men Wish har mängder av småprylar. 100-tals olika artiklar. Massor. Det är så man kan bli, så passa dig.

Av Pink Ozzy - 22 november 2017 13:48

Jag bara undrar vad som är syftet med #metoo och all dess varianter? I början trodde jag att det "bara" var de som utsatts av våldtäkt, diverse taffsande o s v som saken gällde. Nu börjar jag dock fundera på om de som skrivit på även fått höra "Hej snygging", " snygga ben du har" o s v. OK, man ska inte kasta ur sig det till höger och vänster. Dock ser jag inte det som ett fel till rätt person och tillfälle.
Jag undrar också hur många som nu skrivit på p g a grupptrycket. Tror nog att en hel del skriver på för att kamraterna trycker på. Så i mina ögon har alla dessa #xxxxxx mer blivit en allmän protest än en statistik på verkligt utsatta. I sig inget fel i det, men i s f skriver jag också gärna på. Att tafsa eller t o m värre saker utan godkännande är i mina absolut förbjuden. Men att ge en vän eller arbetskamrat en komplimang angående kroppen ser inte jag som ett direkt fel.
Men jag tycker att det mer rätt mot alla om man klart deklarerar varifrån påskrifter kommer, syftet med den och anledningen.
Jag vill, vilket jag hoppas du förstår, inte försvarar de riktiga svinen, men tycker att man i s f ska gå ut med det.
Sen glömmer man en enorm stor grupp. Hyrorna. Både de som vill göra det för pengar och de som tvingas. När kommer #jagärhoramenhatardet eller #jagvillinteporrfilma?
Jag bara undrar. Ska man slå måste man träffa. Man kan inte bara veva runt utan exakt mål.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards