Direktlänk till inlägg 29 december 2018
Alla har väl råkat ut för nåt fel på ett köp på nätet eller i en affär. Det har dock i stort sätt alltid kunnat regleras på ett bra sätt. Men det finns undantag.
#Wish är ett av de värsta skitbolagen. Och det tycks bli värre och värre. Man "pratar/skriver" uteslutande med en robotdator och kan få samma svar massor av gånger om man vill reklamera eller fråga var varan är. Betala ALDRIG direkt, utan ta det via KLARNA. Skulle det slita sig så hjälper dom dig.
Ett annat bolag är #viagogo som ligger i Schweiz, men folk säljer biljetter via dom. D v s folk köper biljetter till ordinarie pris och säljer de sedan till ett högre pris via Viagogo . Själv försökte jag köpa några biljetter, men 2 gånger så datorn att köpet inte gick att genomföra. Först vid tredje försöket lyckades jag. Någon dag senare fick jag dock ett mail att jag hade köpt 3 biljetter till . Jag har kontaktat dom via mail och telefon, men de slår bara ifrån sig och påstår att de inte kan göra något utom att jag kan sätta upp dom till försäljning igen. Varför? Det är, enligt mig, inte mina biljetter. Ett djävla lurendreieriföretag.
Under tiden jag nu har skrivit detta kom jag på ett till. #solresor var tidigare ett bra företag. 2016 flyttade de till Danmark och redan då blev jag lite misstänksam . Mycket riktigt. Bara någon dag innan vi skulle resa gick deras systerbolag #primera air i konkurs. Så vi fick flyga senare med ett annat bolag och även resa hem med ett annat bolag. Vi förlorade i stort sätt ett dygn. Dessutom ingen mat ombord. Efter mycket mejlande fick vi till slut en summa som enligt Solresor var mer än branchpraxis. Skitsnack. Branchpraxis kan man ju sätta hur man vill . Andra siter på nätet tycker dock att vi borde fått betydligt mer. Så några fler resor med Solresor blir det nog inte.
#matsmart är också körd. Man ville inte ersätta oss för en felaktig vara. Så nu handlar vi på annat håll
Det gäller att säga ifrån så att de får veta att man inte kommer att handla från dom igen så de förstår att de inte gör rätt så att de till slut vaknar upp och tjänar kunden och inte tvärtom.
Jag ser överallt en av de värsta sjukdomar. Jag tittar aldrig på let's dans. Det ger mig aldrig nånting. Men man kan ju aldrig undvika löpet på söndag. Sorgligt . Som denna söndag då Junior åkte ut. Lite sorgligt. Så många som gillar honom? Men av...
Förlåt mig förlåt mig för att jag inte skrivit på ett tag. Men men jag och världen har inte som den borde vara. Idag mår jag illa. Nej, ingen alkohol på 2 år . Är nog mer cancern och andra sjukdomar som ställer till det. Gör det andra året som m...
Har läst varianter om det ett antal gånger. Överklassen kommer på idèn själv eller anställer nån för att kläcka idiotiska idéer. Det senaste i raden av idioti är att folk som inte släpper in reklam på dina Facebook eller instagramsidor ska böta 144 ...
När Sossarna tillträdde senast så satte man igång och spara för sämre tider trots att bl a Moderaterna m f ansåg att man skulle handla för pengarna. Men det gjorde inte Maggan Andersson. Sen kom Tidöligan och sparade på sjukvård, äldrevård, skola o...
En rysk familj med 13-åriga Nadja kom till Sverige 2017 eftersom mamman fick jobb här. Genom anhöriginvandringen fick de ansöka årligen igen om att få stanns i landet. 2022 fick familjen ansöka om permanent uppehållstillstånd. Alla fick det utom Nad...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 |
4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | |||
17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
|||
24 | 25 | 26 |
27 |
28 | 29 | 30 |
|||
31 |
|||||||||
|