Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Pink Ozzy - 5 december 2009 09:59

Då var det lottat då. Vilka lag får det lätt? Vilka ligger i "dödens grupp"? Vilka går till final? Ja frågorna är många. Själv har jag min bild ganska klart eller delvis oklar om man så vill:

  • GruppA: Sydafrika och Frankrike bör gå vidare. Men alla har chansen i gruppen.
  • Grupp B: Argentina klar vinnare. Sen är det frågan om vem som tar andra platsen. Sydkorea, Grekland och Nigeria har så olika spelstil så det är svårt att välja någon, men jag tar Nigeria.
  • Grupp C: England och USA tar nog platserna. Även om jag är osäker på Algeriet kan ta USA´s plats.
  • Grupp D: Tyskland blir klar etta även om de spelat dåligt en längre tid. Sen blir det nog Serbien.
  • Grupp E: Här bör Holland och Danmark klara sig vidare.
  • Grupp F: Italien klar etta. Sen är det frågan om Slovakien eller Paraguay tar plats två. Jag tror Paraguay.
  • Grupp G: Brasilien etta och Nordkorea klart sist. Men sen blir det mycket svårt. T o m så svårt att Brasilien kan dras in i kampen om plats 2. Men Portugal brukar inte rosa VM-marknaden så jag tror på Elfenbenskusten som bl a har Drogba.
  • Grupp H: Spanien ska ingen ro på här. Sen hänger det på Schweiz eller Chile. Men jag håller nog på Schweiz i en snålspelande och målfattig grupp, förutom Spanien som kommer att ösa in mål.

Sen då? Ja eftersom jag inte vet hur man tänkt sig spela kvartar och semin så är det ju ganska svårt att förutse vilka som går längst. Två topplag kan ju träffa på varann tidigt. Men att hålla Brasilien som favorit är ju en lågoddsare. Tyskland klarar sig väl som vanligt till semin. Spanien och Italien har mycket bra lag när det gäller. Men det skulle inte förvåna mig om Elfenbenskusten eller England kniper en semiplats.

Eftersom jag är en usel tippare så ser ni nu ovan hur det troligen INTE blir.


Av Pink Ozzy - 5 december 2009 09:54

Då var det klart vilka som ska gå till final. Tyvärr, ska jag väl tillägga. Vad gör Calle där? Har man, som jag, varenda LP och CD med Rod Stewart samt mängder med videofilmer så förstår du kanske att det gör ont i mig när Calle förstör en av Roddans låtar på det viset han gjorde igår.

Att Erik gick till final är inget att snacka om. Att han dock fick sjunga om är en skandal. Han är ju den som genomgående visat prov på bästa artisteri.

Tove åkte ut. Nåja, hon är 16 år. Utvecklas hon lika mycket som hon gjort under de första 16 åren blir hon kanske en världsstjärna... med rätt folk kring sig.

Själv har jag ju under hela Idol hållit på Mariette som åkte ut förra veckan. Men vänta bara. Hon kommer att komma med en kanon-CD.

Så vad händer i finalen då? Ja allt annat än en Erik på första plats är ju ett bakslag för hela Idol.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards