Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Pink Ozzy - 27 december 2009 10:46

Alla ni som råkar ha med er er bärbara eller på annat sätt kommer åt en dator och läser detta innan ni ska ut på vägen nu kring jul och nyår:


Ta det lugnt i trafiken!

Var nykter när du kör!

Var utsövd när du sitter bakom ratten!

Vila minst varannan timme och sträck på benen 5 minuter!

 

Ha en trevlig resa!


Annars kanske jag tappar dig som läsare framöver. Vilket ju vore synd.


Av Pink Ozzy - 27 december 2009 10:10

Jag menar inte att glömma Tsunamin eller andra världskriget. Jag undrar bara om det inte är dags för de berörda att få vara ifred. Sörja de som sörja vill och gå vidare de som vill gå vidare. Har själv inte varit med i varken kriget eller Tsunamin. Jag tänker dock på både min pappa och min farmor som jag miste allt för tidigt. Alltid när det är en film som berör och där en pappa och ett barn är med så tänker jag på hur det kunde ha varit om min pappa varit i livet. Jag kan tänka mig att de anhöriga i ovanstående händelser också får dessa tankar. Frågan är om de vill bli påminda hela tiden.

För som jag skrev så undar jag hur mycket tidingarna skriver bara för att sälja och inte av medmänsklighet.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards