Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Pink Ozzy - 17 december 2009 10:36

Nu har fru Anka slagit till igen med ett av hennes idiotiska framträdanden i Aftonbladet. Hon gillar inte "bondlurkar", som hon säger. Det kan möjligen gå bra om de har ett halmstrå på 40 cm ( hon säger inte det, utan måttar mellan hennes fingrar ) och har massor av pengar. Med andra ord måste ju hon vara en hora eftersom hon tar någon, bara det finns tillräckligt med pengar.

Frågan är om  jag ska nedlåta mig till att kolla på trean någon dag för att reta upp mig på detta eländiga fruntimmer?

Av Pink Ozzy - 17 december 2009 10:12

Det är lite konstigt med mig. Under den ibland hårda ytan, som jag tror beror på den barndom jag haft, så är jag ganska blödig. Det kan vara allvarliga saker som begravningar, där jag nästan alltid gråter även om det inte är folk i min absoluta närhet, till "Bonde söker fru". Ja, inte när som helst. Inte när skärgårdsbonden Roger får ihop det med en tjej. Även om han ser ut som en Albyl kanske han är jättesnäll mot en tjej. Nej, jag tänkte mer på Thilde som fick ihop det med en, till synes, trevlig kille. Då blir jag på något sätt så glad så jag grinar. Även t ex julaftnar. När jag ger bort något och ser den bli glad får jag svälja. Vi har visserligen sagt att vi inte köper julklappar mer än till barnbarnen, men jag har köpt lite till frugan iallafall. Jag är sån. Jag ger hellre än tar emot.  

Av Pink Ozzy - 17 december 2009 10:09

Frugan letade upp alla adresser för att skicka julkort. Hon nämnde svågern och svägerskan. Men då sa jag stopp! Hon får gärna skicka kort till sin bror, men efter allt som hänt och fortfarande ingen ursäkt för det usla beteendet tidigare i år så vill jag inte att mitt namn står på kortet. Det är ledsamt, men så länge de och deras dotter inte bett om ursäkt så vill jag faktiskt inte se dom. Inte heller kan jag då tänka mig att önska dom en god jul. Tyvärr men så är jag sådan.

Av Pink Ozzy - 17 december 2009 10:00

Jag får till och från glada kommentarer från någon som heter Ana. Jag hittade hennes blogg för länge sedan och har följd denna tjej som tycks ha en karraktär av stål och lyckats med konsten att gå ner till rätt vikt utan anorexi eller bullemi, utan genom rätt mat och träning. Hon skriver och peppar mig mellan varven, vilket ju till viss del också hjälper.

Jag vet inte vem du är Ana,  mer än det som står i bloggen, men tackar dig på detta sätt och önskar dig en riktig god jul och ett bra nästa år.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards