Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Pink Ozzy - 28 december 2009 15:32

Vi svenskar är nog lite unika i vissa fall. T ex fenomenet mellandagsrea. Vi åkte till en medelstor stad idag som vi föredrar av bl det skälet att det ligger många affärer på en gångbar yta. När vi kom, strax efter 10, så var det enkelt att kryssa sig fram. Men för varje halvtimma så blev det mer och mer folk och alla trodde att ju DE skulle hitta DET fyndet. Själv så gör jag min vanliga runda till Clas Ohlson, Teknikmagasinet, Kjell & Co samt Bokia och Akademibokhandeln. Dessutom hamnade jag på 3 ( tre ) och köpte mig 1 ( en ) ny telefon. Vad som hände sedan ska man väl egentligen inte berätta, men jag får väl ge er ett skratt.

Väl ute ur affären ( d v s 3) så satte jag i Simkortet och försökte starta. Inget hände trots säljarens lovord om att det skulle finnas kräm i telefonen. Nåja tänkte jag. Det kanske inte finns någon kräm i. Så jag satte i laddkabeln vid restaurangen i väntan på att få komma in. Ingen kräm nu heller. Jag svor inom mig och mer eller mindre lovade hänga säljaren i.....

Nåja, vi fick ett bord och beställde in mat samtidigt som jag letade efter bruksanvisningen i den lilla asken som innehöll telefon samt sladdar mm. Då plötsligt föll det ut en liten fyrkantig sak i storlek av en tändsticksask, fast smalare. Ett batteri ! Ska inte det sitta i telefonen om den ska funka? Jo men visst. Jag satte i batteriet och allt funkade. Ja det är så man skämms.

Köpte även lite pocket. "infiltratören" som ska vara en sann betättelse, Jesica Andersons självbiografi, en bok av årets nobelpristagare samt boken "Äkta vara" som skriver om mat och hur den ska vara. Så nu har jag lite mer böcker att läsa.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards