Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 november 2020

Av Pink Ozzy - 13 november 2020 11:49

Tror du på munskydd, eller rentav använder det inte?
Då har jag några frågor.
Hur ofta byter du munskydd? Ett munskydd ska bytas minst var fjärde timme. Såg en kvinna vika ihop sitt munskydd och stoppa ner det i sin väska efter affärsbesök. Grattis! Då har hon kanske virus på hela munskyddet och t o m andra artiklar i väskan.
Använder du ett godkänt munskydd eller har vi bara köpt något på första bästa stället? Tänk då på att de inte alltid är godkända och därigenom kan släppa igenom t ex coronavirus.
Har du satt på det rätt? Att ha det som hakskydd är ju värdelöst. Om det inte sluter tätt kring munskyddet så är det ju också värdelös. Kommer det in luft från sidorna kommer det också in viruspartiklar.
Vad jag vet finns det ingen forskning som kan säga att munskydd hjälper. Titta på länder som har det som krävs. De har en högre smittspridning än vi.
Nej, det nästa är nog att hålla avstånd och följa FHM restriktioner och rekommendationer .

Av Pink Ozzy - 13 november 2020 11:37

Den märkligaste företeelse under coronapandemin är dock dessa coronatestar. Varför görs de?
Har du Corona lär du väl märka det och börjar du bli kraftigt förkyld kanske du kan testa dig om det får dig att må bättre.
Men jag kan gå dig att må sämre också.
Elon Musk, entreprenör och har fingrarna med i Teslas framgångar har samma dag testat sig 4 gånger för Corona och fått 2 positiva och 2 negativa svar.
En annan undersökning visar att 1 tredjedel av testen är felaktig, d v s 33%.
Och till sist. Du kan ta ditt test och så får du svaret att du är negativ. Det du dock inte tänker på är att du under dessa 72 timmarna som det kan ta från provtagning till svar, kan ha blivit smittat en massa gånger.
Därför borde man inte ha en massa restriktioner utan rena lagar som förbjuder festandet, krogbesök, Ullaredbesök, besök i varuhus och mycket annat. Stäng ner allt som har med nöje att göra. Staten måste åter få folks tilltro och det får man inte om man tillåter 3000 i Ullared och stänger igen Liseberg eller tillåter 50 personer på Söderstadium.

Av Pink Ozzy - 13 november 2020 11:24

Jag blir sjuk av coronan. Nåja, inte av Covid-19 utan av instängheten. Har 5 barnbarn på bara 1 minuts avstånd, men kan bara träffa dom i dörren. Jag har inte kunnat ge dom en kram på ca 9 månader. Det smärtar.
Likaså de få besök i affärerna jag gör. Igår var jag i två affärer och blev kallsvettig. Till slut såg jag bara klotrunda coronavirus överallt.
Jag vaknar varje morgon och känner efter om jag kan andas och röra mig normalt.
Det här kommer tyvärr att fortsätta i ytterligare kanske 1 år. Jag bävar. Allt vi tänkt att göra slåss nu sönder och flyttas fram.
Frågan är vad som är värst. Denna pandemi eller våra förälders generation som upplevde 6 år av WWII?
Sköt om er, håll avstånd, tvätta händerna, sprita händerna så ofta ni kan och följ ALLA restriktioner från FHM.
Trevlig helg.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards