Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 november 2020

Av Pink Ozzy - 24 november 2020 12:03

Pratade igår med en god vän. Han har tydligen kollat upp företaget Måltidsfabriken dom vi å håller till l Helsingborg, men har tagit åt sig diverse tjänster i landet. Detta har enbart lyckats p g a att de skickar ut de svar kunden vill höra. Kunden är i regel dom vi betalar med våra skattepengar. D v s kommuner, regioner skolor mm. Dessa i sin tur har ingen inköpskunskap och granskar inte Måltidsfabriken.
Jag fick även se en video som min vän tagit på en av förarna där han själv utan anledning anklagas för att vara rasist.
Ska vi behöva betala skatt som till slut hamnar hos sådana bolag som inte arbetar enligt uppdragsgivaren krav. Hej jag tycker inte det. De skattefinansierade uppdragsgivarna måste utbildas så att de kan granska leverantörens offerter och ställa krav på att innehållet i förfrågan följs.

Av Pink Ozzy - 24 november 2020 11:55

I dagens DN får Johan Croneman fritt spelrum för att snacka skit om både stadsministerns tal för några dagar sedan och om några journalister som uttryckte sin syn på saken.
Om nu flera journalister på SVT, Aftonbladet och Expressen har en likadan på talet kanske Croneman rannsaka sig själv och fundera på om det är han själv som har en sned bild på stadsministertalet.
Det när var ett tal om coronapandemin och inget larvig krönika i DN. Detta var allvar. Detta gäller våra liv. Gör dig inte löjlig över det faktum att Löfvén ville förmedla något som du nu tog udden av, Croneman. Du kanske skulle börja på Kamrstposten istället.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards