Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 november 2020

Av Pink Ozzy - 18 november 2020 10:08

Denna månad inträffar den s k "Black Friday" .
Nästa månad har vi julhandel, jul och nyårsafton.
Hur ska du göra? För mig och min fru som har föräldrar, barn och barnbarn blir det ett ganska enkelt val i coronatider.
OM jag ska handla något under Black Friday blir det via nätet.
Julklapparna är klara eftersom vi köpt det mesta redan för att slippa julstöket. Så har vi gjort i åratal.
Julen firar vi troligen tillsammans med svärmor. Att ha med några barn eller barnbarn känns just nu osäkert.
Nyårsafton? Som Dean Martin en gång sa så är den till för amatörer. Den firar vi som vanligt på tu man hand. Varför krångla till det. Ingen av oss har nånsin varit mycket för festliga utsvävningar.
Så med andra ord är det inget att snacka om.

Av Pink Ozzy - 18 november 2020 09:50

Läser just att det är full trängsel i Stockholms spårbundna trafik p g a något tågfel.
Jag blir inte förvånad längre efter att ha läst en del facebookinlägg nu på morgonen. De flesta förhåller sig seriöst kring coronarestriktionerna. Dock finns det en klick som har så konstiga idéer, läser så konstiga saker, hänvisar till texter som aldrig kommit i tryck, tror inte på Corona överhuvudtaget så man blir förbannad.
Att bara skriva att Corona är en komunistiskt påfund, inget farligt, folk inte dör av, o s v borde nästintill ge dom några månader på hispan.
Samhället tycks ibland blivit så blasé att man undrar vart vi är på väg.
Vad ska man säga, det är bara för sorgligt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards