Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 november 2020

Av Pink Ozzy - 27 november 2020 11:12

Nu har Maradona lämnat in för gott. Ja inte gör det mig något. Han var under en period en gudomlig spelare. Men allt började raseras hos mig när han använde handen i en VM-match. I och med att han inte förnekade detta direkt till domaren så blev han en fuskare i mina ögon.
Senare gick det ju bara utför. Slagsmål på planen, droganvändning, alkoholist, kvinnokarl, mm mm. Hade det varit nån annan så hade han nog t o m kunna kallas ärkesvin.
Nej, Maradona tillhör inte mina fotbollsidoler. Han GJORDES till idol av pressen, men han klarade inte av att uppföra sig som en sån.
RIP.

Av Pink Ozzy - 27 november 2020 11:05

Har du köpt något på Black Friday eller Har du inte blivit blåst? Själv tog jag mig inte ens till någon affär och mejlen, som ett tag kom fortare än jag hann läsa hamnade i papperskorgen.
Se bara på den där tvättmaskinen som Mediamarkt (tror jag det var) försökte sälja med ca 50% i rabatt. Nu visar det dig att maskinen låg ungefär i ett prisläget för nån månad sedan men höjdes med det dubbla för att nu, lagom till Black week säljas med 50% rabatt. Detta är rena lurendrejeriet.
T ex så har många datorer väldigt dålig avans hos handlarna. M a o tjänar de mycket lite på varje vara. Skulle de sälja med 10% eller mer skulle de gå back. Det vill de ju inte. Därför pågår ett omfattande prisfusk under hösten och kring Black week och allt vad det heter.
Så bli inte lurad.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards