Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 mars 2021

Av Pink Ozzy - 4 mars 2021 09:54

Vem kom egentligen på att benämna vansinnesdåd i Vetlanda för ett terroristdåd?
Det var en nedgången 22-åring som var känd på orten. En alkoholist och knarkare som inte fick den hjälp han borde fått. Å andra sidan kanske han inte ville ha hjälp vem vet.
Men någonstans känns det som om han var utstött ur det vanliga samhället. En alkis och knarkare som det vanliga samhället inte ville ha att göra med. Men en terrorist var han inte.
Nej, men det slog slint. Antingen beroende på droger eller för att ge igen på det föraktande samhället.
Visst, det är mycket synd om alla dom skadades. Jag tycker dock till en del även synd om den s k terroristen som troligen bara fått nog. En kille som kanske hade alkoholiserade föräldrar som inte brydde dig om honom. Senare kom han kanske in I fel gäng för stt det endast var dom som pratade med honom.
Detta dåd visar på att det förekommer allvarliga vårdbrister i vårt samhälle och så länge de kvarstår får vi räkna med "terrordåd ".

#vetlanda #terrordåd #terror #terrorism #vård #vårdbrist #paria #bristerivården

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards