Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2010 15:18

Nu har jag slagit mitt pers. Jag ligger för närvarande 2:a på listan över mest lästa bloggar idag.

  Totalt de senaste 30 dagarna ligger jag 73:a. Det blir man ju lite stolt av.

Tack ska ni ha alla läsare. Det visar att det finns ett och annat inlägg ni tycker om. Jag hoppas jag ska kunna glädja er även framöver.


Av Pink Ozzy - 3 oktober 2010 10:12

Det är en helt annan Zlatan jag ser nu än jag såg mot slutet i Barcelona. Han tycks ha hittat spelglädjen med brassarna kring sig. Han ligger i som fan och står inte still som han gjorde i Barcelona. Här i Milan tycks han trivas. Vi får hoppas att det håller i sig även när han spelar med Sverige mot Holland om en dryg vecka. Synd att han inte satte en pärla när han hade tre chanser.

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2010 09:49

Jag syndade igår. Ja, t o m mot en av de ca 10 synder en katolik inte får begå. Jag frossade! Jag som har ätit LCHF i ett antal veckor, utom en vecka i Turkiet, köpte en jättepizza. Inte nog med det. Jag åt upp den fast magen sa stopp långt innan den var uppäten. Det är att frossa och en synd. Inte bara mot den kristna tron, som jag dock inte tror på längre, utan också mot den LCHF-dieten jag försöker hålla. Jag toppade dessutom med två glas billig, dålig, rött, sött skumpa från Riga.

Vad hände då tror du? Jo, jag mådde pyton hela kvällen. Rätt år mig. Så nu får jag väl sona mina brott någon dag tills den där dj-a pizzan försvunnit.

Ja, ja, som man bäddar får man ligga.

Eller kanske ska man säga som man äter så mår man.

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2010 09:39

Ja, jag pekar ut en enda person. Men jag är så djävla förbannad. Här kommer det 156 bärplockare från Thailand som sålt allt de kan och skuldsatt sig dessutom. De flyger hit och plockar bär i över 12 timmar om dagen bland granris, mygg och knott. Sen när de ska få ut sin lön, som inte du vill jobba för,  och flyga hem så är Ari Hallikainen spårlöst borta. Hur djävla hjärtlös kan en människa bli egentligen? Hoppas han åker fast och får böta med ränta. Han ska fan göra rätt för sig.

Plockarna ska få  16300:- som en garantilön och mer om de plockade mer. De har stannat i dryga två månader. Så låt oss säga 2 månader gånger 16300:- blir 32600:-. Ta detta gånger 156 så är fanskapet skyldig 5 miljoner!!!

Så Ari Hallikainen som tydligen äger Lomsjö Bär AB, som är "arbetsgivare" sitter väl i solen någonstans. Hoppas han blir magsjuk, får malaria och AIDS.

Hur kan en människa vara så djävla hjärtlös?????


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards