Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2010 15:08

Har du varit ute och tittat dig omkring? Jag behöver bara gå ut på tomten för att se alla gröna, gula och röda färger som finns. Bladen är så otroligt fina just nu. Mitt i alla färgade blad finns fortfarande en del blommor som frosten inte klarat av. Så de blommar och blandar sina färger med de gula, gröna och röda. Underbart.

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2010 14:49

Det har ju skrivits och sagts en hel del om katastrofen i Ungern. När man ser förödelsen undrar man hur det folk som bor där ska repa sig. Det var ju inte precis något litet utsläpp. Det var 1 miljon liter. som är lika mycket slam som ryms i 25.000 lastbilar med släp. Allt som hamnar under slammet är och förblir dött under oöverskådlig tid. Nu är skiten på väg till Donau, som redan tidigare är en skitig flod. Den blir ju inte renare av slammet, även om deras regering säger att det inte är någon fara. Fan tro´t.

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2010 14:42

Det är en riktig skitdag idag. Ja, det började egentligen redan igår så jag började känna av smärtor i vänster knä. Idag är det så ill att det knappt går att stödja på benet.

Sen åkte vi till en stor marknad och gick där i 1,5 timmar, vilket varken gjorde knät bättre eller ryggen bra.

Dessutom har jag ätit färskt tjockt tunnbröd samt en  kokosboll idag. Kokosbollen hade jag kunnat varit utan, så här i efterhand. Men brödet var underbart gott med inköpta holländska ostar.

Ett av barnbarnen har varit här i några dagar. Han här för härlig, men det kostar på när man annars är van att ha tyst omkring sig.

Nu mår jag dock bara illa och är trött. Ska nog sätta mig med en ny bok och läsa tills ögonen stänger för stunden.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards