Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 11 oktober 2010 18:14

Ibland blir man bara häpen över hur dålig en film kan vara. Jag hade spelat in en långfilm med Kevin Costner som hette The Guardien ( tror jag ). Rätt snabbt in i filmen så hovrar en helikopter ovanför 2 personer som guppar i 10 meter höga vågor. Det första felet var att helikoptern flög ovanför de nödställda utan att bara gunga det minsta i blåsten. Sen sänkte dom ner Costner i en lina. Han fick tag i en av de nödställda och säger samtidigt till den andre.

- Stay here, I will be back.

Hallå! Killen flyter omkring i 10 meter höga vågor. Vart fan ska han ta vägen? Han följer med dit vågorna bär honom. Snacka om dåligt manus.

humor · TV
Av Pink Ozzy - 11 oktober 2010 17:01

Varför skriver jag om LCHF? Är jag en fanatiker av LCHF? Tjänar jag pengar på LCHF?

Nej du, jag är varken fanatisk eller tjänar pengar på det. Anledningen är egentligen den att jag vill ballansera allt som skrivs om LCHF. Jag har själv läst en hel del och mycket är lite "hallelujaartat" . Men jag tror att vi vanligt dödliga har det lite svårare. Jag tycker att jag efter snart 2 månader fortfarande ligger i testfasen. Jag provar mig fram så att jag lär känna min kropp och det jag stoppar i mig. Så efter den här tiden har jag kommit på följande ( som givetvis ibland också stått i olika medier ):

  • Du blir djävligt hård i magen om du inte tillsätter t ex lite linfrön i maten.
  • Om du "syndar" några dagar så "bestraffas du direkt med viktuppgång och lösare mage. 
  • Pasta, ris, bröd och potatis ÄR fel för din mage.
  • Prova dig fram vad du vill och kan äta.
  • Ägg, bacon, kött, feta goda ostar ÄR bra för dig. Att hyvla smör med osthyvel och lägg den på en ostskiva. Passar också din mage utmärkt.
  • Var sparsam med frukt.
  • Ät bara frukt som finns ovan jord. M a o inga rotfrukter. Men strimlad vitkål som blandas ner i kött med grädde är perfekt för magen.
  • Drick vatten.
  • Skippa Aromat och andra liknande smakförstärkare.
  • Du kan äta kokta ägg, stekta ägg, äggröra, omelett. Jag äter minst 2-3 ägg om dagen. 
  • Köttfärs och kött i alla former. Det är bara din fantasi som sätter stopp. 
  • Det ÄR bra att träna. Även om det bara är en lätt promenad. Själv kör jag numera 3 gånger ca 1,5 timmar på gym per vecka. OK, det bidrar också till att jag inte gått ner så mycket. Muskler väger mer än fett. Men jag mår mycket bättre. 

Jag har inte gått ner så mycket som jag trodde, med tanke på vad det står i böckerna, men det tar ett tag att bara äta lagom. Ät bara så att du blir lagom mätt. Själv åt jag lite extra så att det inte skulle finnas någon risk att jag blev hungrig innan nästa mål mat. Men det konstiga är att det inte tar så lång förrän du inte blir hungrig mellan målen. Det är ofta så att du inte ens är riktigt hungrig när du ska äta näsa mål. Jag har testat det hela ett antal gånger nu. Så fort jag inte äter kött utan lägger till pasta eller ris några dagar så blir jag hungrig efter ett tag. Det blir jag inte när magen vant sig vid kött igen.

Dessutom är det så djävla gott med kött, gräddiga såser, blåmögelostar och bacon. Dessutom känner jag att jag har ett jämnare humör med kosten.

Prova du också.


Av Pink Ozzy - 11 oktober 2010 10:03

Försökte leta efter lite statistik kring religion. Men det var inte mycket jag hittade innan jag tröttnade. Men jag fann följande:


Karlstads stift har ca 500.000 besökare på ett år. Men då ska du betänka att Karlstads stift innefattar dels landskapet Värmland utom Södra Råda församling, dels landskapet Dalsland utom Valbo-Ryrs församling. Karlskoga kommun i Örebro län, men i landskapet Värmland, ingår alltså i stiftet. Dessutom ingår i stiftet Degerfors-Nysunds församling som delvis ligger i Närke i Degerfors kommun, söder om Karlskoga. Det är säkert 500.000 personer i det täckningsområdet, fast jag inte kollat upp det. Men det skulle i s f betyda att varje innevånare går en gång per år i kyrkan. Men då sak du även tänka på att de som har barn går oftare, eftersom det är dop, bröllop, konfirmation mm. Vid dessa tillfällen går ju t o m jag trots att jag inte är med i svenska kyrkan.


6,7 miljoner svenskar är med i svenska kyrkan. Man beräknar att inom 10 år 1 miljon kristna har lämnat den svenska kyrkan. Det innebär att det bara är ca 50% som är med i svenska kyrkan om sådär 15-20 år.


Det är av denna anledning jag vill att vi inte ska ha kristendomskunskap i skolorna utan religionskunskap. Inte för att uppmuntra någon till en viss religion, utan för att jag tror att det är bra om alla får reda på så mycket som möjligt om alla religioner. Det skulle kanske innebära att vi slipper en massa religionsrelaterat våld i samhället. Om du ser di omkring i nuet och även i historien så har man i de flesta krig religion som förevändning. Vi hade ett världskrig där man fick för sig att utrota judar. Numera har man flyttat fokus från judar till muslimer. Men jag tror att de flesta muslimer är vanliga justa personer om även de informeras om andra religioner och kulturer. Här har du dock problemet med media. På många håll är det inte media som styr, utan familjen, klanen, byn, byäldsten och byråd. Detta gör det hela mycket svårare. Vi har dock inte det hinder i vårt svenska samhälle. Varför ska vi då bygga upp en sådan mur?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards