Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2010 10:34

Jag tog bort Ipoden på den här bloggen. Verkar som fler inte tyckte att den var bra och att den störde. Så nu är det borta. Å andra sidan la jag upp nästan 500 nya låtar på min egen Ipod igår, så jag har att lyssna på ändå.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2010 10:29

Nu går det ju inflation i olika fruar. Hollywoodfruar, Danska fruar, norska fruar, skånska fruar m fl m fl. Nu har då kommt till New Yorks svenska fruar. Aftonbladet har tydligen kommit över material som inte kommer att visas i TV. Kolla på den här korta filmen. Det är ju bara för mycket.

humor · TV
Av Pink Ozzy - 7 oktober 2010 09:58

Läser just att Idol-Jihde påstår att Idol skulle vara större än melodifestivalen. Det han menar är att om man lägger ihop alla Idolprogram så har de fler tittare än om man lägger ihop final och delfinaler i Melodifestivalen. Har inte han gått i skolan? Eller tittade han för mycket på "fem myror är fler än fyra elefanter"?

Det has säger är att vi ska börja räkna antal tittare på ett helt nytt sätt. Då är ju frågan hur många tittare Rapport har som visas 365 dagar per år. Det skulle ju ge en helt massa fånig statistik. Och vad tror Jihde skulle hända om man hade en liknande omröstning till Melodifestivalen? Då skulle nog idol slänga sig i väggen.

Någon ideal plats för framtida stjärnor är det inte heller. Med tanke på hur många som söker varje år är det ju en ganska skral historia. Vad har de fått fram under de sex år( årets upplaga är den sjunde ) Idol funnits?

Darin förstås, men han hade nog kommit fram ändå. Likaså Måns Zelmelöf. Det var dessutom inte Idoljuryn som lyfte fram honom i början. Sen har vi Agnes som har blivit ganska stor i vissa länder. Amanda Jensen och Ola är två andra artister. Sen finns det ett antal med någon enstaka hit, eller lever på sparsmakade "bidrag" som t ex Sibel och Daniel & co som uppdräder för godispengar.  Men för dessa krävs det dessutom ingen större musikkunskap för att vaska fram. Måns, Darin och Amanda tyckte jag redan från första gången de visade sig i TV vara talanger. Agnes däremot har jag lite svårt för fortfarande.  Fjolårets Idol-Erik har ju floppat rejält. Jag sa redan i början av Idol att han inte kommer att slå. Att sjunga som Brian Adams gör dig inte till stjärna. Men det tycker ju Idoljuryn. Räkna  hur ofta Juryn haft fel i sina bedömningar så får du ett ännu skralare resultat.

Den jag saknar mest är Mariette från förra året. Jag har väntat i ett år på en skiva från henne. Hon var en riktig stjärna. Men, men, man kanske inte gör skivor med fyror längre...

 Men det var ju inte resultatet vi skulle diskutera, utan antal tittare. I så fall finns det ju diverse andra serier som mer eller mindre gått i många år som i s f skulle vara rena publiksuccéer.

Nej du Jihde. Räkna antal tittare och delar med antal program. DÅ för du fram ett rätt värde på hur stor ( eller liten ) Idol är. Sug på den du Jihde.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2010 09:44

Gjorde världens miss nu på morgonen. Jag har haft en tallrik med chilifrukter på tork i köket. Jag hade klippt dom i mindre bitar, men de blev aldrig riktigt torra. Så jag ställde dom i mikron på 100 grader och 2 minuter. Efter ca 15-20 sekunder hörde jag att det knäppte i mikron och blev nyfiken. Ser då en rök stiga upp från frukterna och öppnar luckan. Då väller det ut ett rökmoln som direkt sätter sig i halsen  . Jag panikhostar och öppnar alla dörrar som går att öppna. Fortfarande en timme senare känner jag lukten i näsborrarna.  

Vad är sensmoralen av detta?

Ställ inte in något i mikron som inte hör hemma där.   

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards