Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2010 15:17

Såg just en film där de tog upp en kille ur den raserade gruvan. Det var en ganska mäktig och gripande syn när han fick krama om sin fru igen. Tänk att ha tillbringat så lång tid i en mörk, fuktig och skitig gruva och ha minimalt med föda. Nu tar de upp dom en och en och alla ska vara uppe inom något dygn. Men det kan ju inte vara så att de är helt friska bara för att de kommer upp. De måste säkert få psykisk hjälp under lång tid.

Men det är ju skönt att de får komma upp nu. De måste ha haft ett helvete, men en järnvilja.

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2010 11:47

Jag har fortfarande inte fattat vitsen med en coach som ska hjälpa dig att söka jobb. OK, några små tips i att förändra CV och ansökan har hon kommit med. Men jag ser det som marginellt. Undrar hur mycket av våra skattemedel hon får. Det är säkert ganska bra betalt.

Men, men, vi får väl se om det hjälper i slutändan. Ett "problem" är väl också  att jag inte behöver jobba och därför är lite kräsen i valet av arbetsplats. En sak är dock säkert. Jag kommer att undvika fjantiga chefer med långa bruna tungor vars enda uppgift är att slicka sina chefer i röven.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards