Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2010 15:07

ETT BLAD UR HUSTRUNS DAGBOK.

---------------------------------------
 
Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på NK för att dricka en kopp kaffe. Jag hade shoppat med vänninorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingeting om det.
Samtalet flöt inte alls, han vara tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall.
Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: Inget speciellt. 
Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: Det är inget, inget du behöver bekymra dig om.
På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra. Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring. Hemma kände jag att min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville hitta mig. Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta. Till slut gick jag och lade mig och maken följde efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes fortfarande långt borta.
Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp saken med honom, men märkte att han redan somnat. Grät mig till sömns. Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon. 
Mitt liv är en katastrof!
-----------------------------------------------------------------------------------------------

ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK:

--------------------------------------
Samma lördag kväll.
Bajen förlorade idag, men jag fick knulla i alla fall.

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2010 12:55

Jag har avvaktat med att blogga om dåren som skjuter vilt i Malmö. Nu kan jag dock inte hålla mig längre. Vad är det för stolpskott som skjuter folk i ryggen? Måste vara en feg och ynklig person. Det har alltid funnits en outtalad hederskodex som säger att man inte skjuter någon i ryggen. Det är bara ynkryggar som gör detta. Och hur länge har han tänkt hålla på? Han måste väl fatta att han kommer att bli tagen.

Men sen när han väl har blivit tagen så kommer väl någon rättsmedicinsk anstalt att påtala att han lider av en psykisk sjukdom. Då tar de in honom i 1-2 år och sen är fanskapet fri igen. 

Varför skiver jag "han" hela tiden? Tänk om det är en kvinnlig dåre?

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2010 12:51

Eftersom jag ju äter enligt LCHF-metoden så måste jag j även göra lämplig mat för detta. Så denna förmiddag har jag stekt en massa köttfärsbiffar. Därefter så gjorde jag en gryta på flera liter. Men där fuskar jag lite eftersom jag har i en hel del rotsaker. Men det är tänkt att fler än jag ska äta upp den. Sen har jag också skalat potatis till kvällen då vi får gäster. Efter fikat blir det återigen en vända i köket för att fixa lite med maten till kvällen. Så idag har det hittills bara varit mat, mat, mat och lite värmepumpssnack med några som eventuellt ska installera en sådan så småningom.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards