Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2010 09:38

Nu har jag sett Milan i ett antal matcher i år och vågar mig på ett tips. Milan vinner inte i år. Det händer för lite framåt. De har tidvis mycket boll, men det blir sällan riktiga avslut. Zlatan är åter sitt "normal jag" d v s bra vissa matcher eller vissa perioder, men det räcker inte. Han måste var ledaren och visa det HELA matchen. Han gjorde mål igår igen och det är klart, om en anfallare gör ett mål per match så är han bra. Inget snack om det, men vill man vara en världsspelare får man inte missa så många chanser som Zlatan gjort den senaste tiden.  Just nu verkar det som om de andra lagen har läst sönder Milan. Nej, blir det ingen stor ändring snart så blir det fler förluster framöver och inget ligaguld för Milan.

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2010 09:21

Idag har jag träningsvärk   efter gårdagens trädgårdsarbete  . Jag som trodde jag var vältränad   numera. Men det var nog inte de muskler jag brukar tränar som jag behövde igår.

Jag flytta de en Ölandstok till ett annat ställe i trädgården och fyllde 3 skottkärror med singel på en yta av ca 50 x 150 cm. Ovanpå ska jag lägga en lika stor stenplatta på vilken luft/vatten-pumpen sen ska stå.  Då blåser jag elbolaget på ca 8-10000:- per år eftersom pumpen ger så mycket effekt under ett år. Härligt.

Passade också på att kratta bort alla löv från gräsmattan. De ligger på trädgårdslandet till maskarnas och sniglarnas ( Ja det finns nyttiga sniglar också ) förtjusning. 

Blandade 4 olika tabletter igår. Det var inte meningen att det skulle bli något annat än att jag skulle må bättre efter grävningen. Men jag blev helkonstig   i någon timme. Sen gick det över.  Jag ska fråga läkaren vad det är som triggar igång kroppen på detta mindre trevliga sättet. Som tur är så gick det över rätt fort. 


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards