Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2010 09:33

Jag har en "lista" över "måsten"   idag. Eller ska vi kanske byta ut "måste" mot "bör".  

Tanken var att åka till IKEA. Därav blir intet idag.   Jag ska dock ta influensasprutan idag, vilket inte bekommer mig   mer än att jag måste passa in tiden.  Jag tar sprutan bara för att jag inte har lust att tillbringa en vecka i sängen när vi är på pippiholmarna   senare i vinter.

Jag bör inom de närmaste dagarna också flytta en ölandstok   ( detta är en buske och ingen tokig ölänning, om nu sådana finns) som kommer i vägen för den luft/vattenpumpen jag beställt och som kommer inom några veckor.

Jag behöver även plocka ut de gamla persiennerna ur de gamla fönstren som står på altan nu  .

Bon behöver också en hel del städning. 

Ska även kontakta   arbetsförmedlingen idag eftersom det står så i de papper jag fått från dom . Då ska jag också tala om för dom att jag idag fick ett mejl från en arbetsgivare där jag sökte en halvtidstjänst. Han tackade för sig genom att tala om att det nästan var 400 (!) sökanden på den tjänsten.  Inte klokt.

Skulle behöva tvätta bilen och kratta löv också. Men allt detta känns bara så djävla jobbigt just nu. 


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards