Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 februari 2022

Av Pink Ozzy - 3 februari 2022 18:43

Jaha då var Farmen igång igen. Några har redan gått hemlängtan och dragit. Då har man inte stora kunskaper om vad en bondgård är för något.
Själv jobbade jag på en gammaldags bondgård på 60-talet. Mycket jobb var det, även om jag slapp morgonmjölkningen.
Men det är jul att titta på en del stadsbor som knappt har setten ko.
Man får dock tacka TV4 för att de inte släppt in allt för många bokstavskombinationer som bara förstör och gör programmet otrevligt.
Har just nu flera favoriter. Tror en heter Helen och är kort och mörkhårig. Hon har redan varit upp i tinget en gång. Verkar vara en mycket trevlig och sympatisk tjej. Sen har vi tjejen på torpet med det trevliga leendet och som tycks kunna en hel del. Bland killarna är det killen som troligen är gotlänning.
Har också ett fåtal som borde bort. Främst Cissi ( tror hon heter så). Hon jobbar visserligen bra, men är ganska skenhelig och otrevlig.
Sen finns det en hel del som än så länge ligger lite lågt. Vi får väl se vartåt det bär under de närmaste veckorna.

#farmen #tv4 #torpet

Av Pink Ozzy - 3 februari 2022 18:29

Nyamko Sabuni är fortfarande Liberalernas ledare, men bara på pappret. I verkligheten har de ingen sann ledare och har inte haft det sedan hon tillträdde.
Nu höjs röster från bl a Aftonbladets Mellin om att hon måste avgå. Det tycker inte jag. Sedan hon tillträdde har hag tyckt att hon är den bäste partiledaren - för Socialdemokraterna. Och eftersom det snart är val så är det ju ett fantastiskt tillfälle att bli sv med både henne och Liberalerna. Det mest onödiga partiet i den nuvarande riksdagen.
Så sitt kvar du Sabuni och se på ditt partis undergång.


#liberalerna #nyamkosabuni #liberalerna #aftonbladet #mellin

Av Pink Ozzy - 3 februari 2022 09:16

Den 9/2 ska nästan alla restriktioner bort. Bra eller dåligt? Jag tycker att så länge vi har 1 miljon foliehattar som vägrar vaccin ska vi ha kraftiga restriktioner för dom kvar. De borde inte få gå på krogar, bio och andra offentliga platser. Frågan är om de överhuvudtaget ska få åka med allmänna kommunikationer som buss, tåg, tunnelbana mm. Dessa foliehattar ställer ju till med stora problem i samhället och bidrar till att nya virus kan skapas.
Så, gärna restriktionsfritt för alla som tagit 3 doser, men skärpta restriktioner för alla som vägrar.
Tackar vet jag Österrike. Vägrar du vaccination kan du få böta 36000. Det borde vi ha i Sverige också.

#restriktioner #omicron #covid-19 #ovaccinetade #9/2 #tvingandevacciation #österrike

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards