Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 februari 2022

Av Pink Ozzy - 19 februari 2022 20:42

Läser just att ett par blivit av med alla sina pengar plus en del till. Pengarna har gått till en Bitcoinbedragare. Men hur dum får man bli? Det har ju varnats för dom överallt. Men en del tror ju att de vet bättre och så är man ju så jävla sugen på pengarna. Man blir helt förblindat och ser ju bara det man vill se.
När det sen gick åt skogen ville de att vi andra skattebetalare ska betala skulden via skuldsanering. Så fan heller. Skyll er själva. Det finns i regel inga snabba sätt att få mycket pengar. Bara hård arbete ger pengar. Så gå inte på alla skojarannonser.

#bitcoin #bedragare #skyllersjälva #lurade

Av Pink Ozzy - 19 februari 2022 18:44

Vår förbundskapten för våra Tre Kronor tycks inte tåla kritik. När en av våra absolut bästa hockeyspelare genom tiderna, Peter Forsberg, kritiserar 0-4 förlusten så börjar Garpenlöv att opponera sig.
Tycker han ska lyssna istället. Forsberg har nog mer kunskap och hockeysjäl än Garpenlöv nånsin kan få.
Att förlora med 0-4 är uselt ledarskap. Det är sådana matcher man ska vinna. Det är sådana matcher man ser vilka ledare som står pall och det är sådana ledare vi behöver. Inte nån gnällig Garpenlöv.

#garpenlöv #peterforsberg #förbundskapten #trekronor #ledarskap

Av Pink Ozzy - 19 februari 2022 09:24

Kvällstidningarna som numera kommer på morgonen gar sitt eget sätt att beskriva OS på. Det blir mycket drama, mängder av kaos och massa fiaskon. Och då tänker jag inte på enstaka misstag. Nej, det skapas drama, kaos och fiaskon av tidningarna.
Tittar man på TV och emellanåt läser nättidningarna så undrar man rätt ofta om vi tittar på samma tävling.
Men det är väl ett bra sätt att lura läsarna att köpa en numera ganska värdelös kvällsblaska.

#os #olympiskaspel #expressen #aftonbladet #kvällstidningar #lurarläsarna

Av Pink Ozzy - 19 februari 2022 08:37

Jag har alltid retat mig över bedömningssporter. D v s sporter där andra ska bedömma hur bra eller dålig en idrottare är.
Ta backhoppning som exempel. Först så hoppar du, men sen är det några andra som bestämmer hur de tycker att t ex skidorna låg i luften. Inte gör man det i längd eller höjdhopp. Eller tänk om Mondo Duplantis skulle hoppa 6.19 och sen sitter några bredvid och tycker att han inte hade sträckt vänsterben, eller landade på fel sätt. Det finns ju inte. Jo, i backhoppning .
Sen kan de lika bra ta bort konståkning, gymnastik och hästdressyr. De sporter är ju bara med för den kvinnliga publiken.
Visst, gymnastik är ingen lek. Det krävs minst lika mycket träning som för t ex curling. Så det är inte det jag vänder mig emot utan rödaste det faktum att det ärxen bedömningssport.
Låt alla bedömningssporter ha egna tävlingar och fyll på med grenar och sporter som inte bedöms av domare eller jury.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards