Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 februari 2022

Av Pink Ozzy - 7 februari 2022 08:49

Det här går inte längre. Allt oftare får man höra om helt vansinniga utvisningsbeslut. Beslut där man skickar ut enskilda barn och vuxna bara för att det är någon liten paragraf som inte uppfylls. Folk som är födda i Sverige men där föräldrarna kommer från ett annat land.
Visst, jag tycker väl generellt att folk som år efter år håller sig undan bör, när man får tag i dom, skickas hem. Men det måste finnas marginaler.
Dagens utvisningsbeslut är en kvinna med Down Syndrom som bor hos en svensk familj sedan 3 år. Familjen tog sig an kvinnan eftersom hennes mamma dog 2018 och ingen kunde ta hand om henne i Kazakstan.
OK, enligt svensk lag och regler ska kvinnan ut men ibland måste hjärtat få tala. Vad ska en ensam kvinna med Down syndrom göra i Kazakstan? Någon eller några kommer väl bara att utnyttja henne på något sätt. Ingen sjukvård kommer att ta sig an henne. Hon kommer inte att överleva länge.
Detta är en av anledningarna till att hela migrationsverket måste göras om i grunden. Det måste skrivas in att hjärtat ibland måste få styra och att hjärtlösa personer måste sparkas. Vi pratar trots allt om människor och inte varor.

#migrationsverket

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards