Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 februari 2022

Av Pink Ozzy - 11 februari 2022 16:49

Nu har det gått för långt. P g a pandemin så har mycket personal tvingats frigöras från andra tjänster. Det har medfört dödsfall på andra håll.
Problemet är klart och enkelt. De flesta som ligger inne p g a pandemin är inte vaccinerade. Så minst 9 av 10 fall som hamnar på IVA är ovaccinerade. Innebär att mycket av vårdpersonalen dirigeras dit. DET ÄR ÅT HELVETE!!!!
Folk som tagit sina sprutor, men råkar trots det ut för någon form av sjukdom ska ALLTID gå före dom ovaccinerade. Finns inga aber och men, det måste vara så och det måste regering, regioner och kommuner bli överens om.
Undrar hur de som nu hamnar på IVA känner sig ifall de inte tagit sina vaccin och folk dör p g a dom. Fy fan!!!!
Nej, fram med lagstiftning. Sluta fjanta. Folk har rätt till vård om de själva bjuder till.
Det gör inte dom som vaccinvägrar.
Ovaccinerade ska betala sin vård själv och tas om han I MÅN AV TID.
De får aldrig gå före fullvaccinerade i vårdkön.

Av Pink Ozzy - 11 februari 2022 16:37

Nu ska jag äntligen beröra OS. För mig har OS alltid varit ett måste sedan 1968. Vem glömmer inte Bob Beamons 8,90 hopp?
Men under detta OS har jag verkligen funderat om inte mina tankar från 70-talet borde anammas. D v s att ha sommar resp vinter-OS på samma plats.
Nu hamnade det i Kina. Alla skidspår var gjorda i konstsnö. I klassisk stil fanns det bara ett enda spår och åkare som ville om fick skrika
"Ur spår". Här har man minst 10 meter breda gator att spåra i och så gör man 1 (ett) spår. Uselt !
Hau du kollat kring skidspåren?
Hur mycket belysning används?
Hur många blåa eller gula "vägvisare" används?
Hur många omklädningsrum behövs?
Hur mycket el används?
Hur många bilar och bussar behövs?
Hur många övernattningsrum behövs för de aktiva, ledare, media och andra som inte har med spelen att göra.
Men seriöst. Jag älskar sport och de olympiska spelen, men att slänga ut miljarder när det finns folk som svälter känns mer och mer fel.
Och så vidare.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards