Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 februari 2022

Av Pink Ozzy - 18 februari 2022 21:38

Någon har tänkt till. Frida Karlsson har totalfloppat i flera race under OS. Orsaken får nog hennes läkare och coach reda ut.
Men plötsligt såg jag att hon skulle starta på 3-milen. Jag fattade ingenting. Hur ska någon som klappade igenom på kortare sträckor klara 3 mil?
Idag ser jag att någon/gra har tänkt till och stoppat hennes start. Det kan kännas hårt, men det var det bästa för Frida. Nu har hon varit med om detta och kan förbereda sig för kommande VM och OS på ett bättre sätt med hjälp av läkare, coach och andra nödvändiga personer.
Jag klandrar inte Frida. Hon hade behövt bättre hjälp och egen kunskap. Men jag hoppas och tror att hon fixar det framöver.
Lycka till Frida.

#fridakarlsson #Os #olympiskaspel

Av Pink Ozzy - 18 februari 2022 19:10

Hur mår du egentligen? Ja du som är singel eller du dom inte är det. Själv är jag det inte. Har väl knappt varit det sedan jag var ca 14 år. Grejen var att ha en tjej. Jag vill inte skryta men det var aldrig någon svårighet med tjejer. Jag var väl både snygg och snäll på den tiden.
Men ibland känns det som om man skulle vilja vara singel. Problemet är att om frugan åker nånstans i 2 dagar eller mer så börjar tristessen.
Så hag bävar redan och hoppas jag dör först. Egoist.

Av Pink Ozzy - 18 februari 2022 15:13

Förr, d v s före ca 1990 så hade man en telefon i väggen. Punkt. Nåja, vissa hade ordnat 2 telefoner, vilket gjorde att man kunde medföra vad t ex syrran sa till sin pojkvän om man hade kopplat rätt i väggdosan.
Numera har nästan alla över 6 år en egen telefon. Anledning finns inte, utan det är bara för att kompisen har, man vill nå sina barn hela tiden, kidsen ska spela spel, mm. Helt jävla förkastligt, av men det är en annan historia.
Det jag vill spåna om här är eländet med skal och liknande. Ban har ju inom EU kommit överens om att det bara ska finnas vissa kontakter. Men alla skal och glasskydd har man inte pratat om. Varenda gång man tvingas byta telefon måste man också byta ska, glasskydd mm. Dessutom är det numera allt som oftast omöjligt att bara byta batteri, utan man måste lämna in telefonen. Uselt. Här har EU mycket mer att jobba med.

Av Pink Ozzy - 18 februari 2022 13:58

En gång i tiden hade vi en smart backhoppare som kom på att om man höll skidorna i ett V under hoppet så kom man längre än när de hölls parallella. Men det tyckte inte gubbarna i Skidförbundet. Varje gång han hoppade fick han minus minuspoäng.
Men tiderna förändras och backhopparna bytte stil till den numera kallade Boklövstilen eller V-stilen. Nu hoppar alla som Boklöv. Det ska ha sträcka på sig för.
Fanns ju även en höjdhoppare som kom på en egen stil. Fosbury som hoppade med ryggen före. Alla stirrade och tyckte det var helgalet. Man skulle ju hoppa snett över med magen före. Men vad hände? Jo alla hoppade senare med ryggen före.
Finns fler idrottare som kommit på smarta lösningar för att förbättra sig utan att fuska eller dopa sig.
Men jag tycker synd om Boklöv. Han har inte fått kredd för sin fantastiska idé.

#Boklöv #backhoppning #boklövstilen #fosbury #fosburyflopp

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards