Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 februari 2024

Av Pink Ozzy - Tisdag 13 feb 09:22

Jag har tänkt många gånger på den magiska manicken. Den är fantastisk och ersätter det mesta man behöver. 

Eller vad sägs om radio, TV, fickräknare, uppslagsbok, mindre bibliotek, kamera, projektor,  klocka, tolk, bank, radar och mycket mycket annat. T o m mobiltelefon.  Allt i en liten grej inte större än en kortlek. Hade man sagt det på 70-talet hade man väl åkt in på hispan. Man undrar var detta ska sluta.

Jag var med hela tiden kan man säga. Köpte min första digitala klocka kring 1975 och min första fickräknare ungefär samtidigt. Började jobba med en dator på daglig basis i december 1980 och insåg inte då hur snabbt det skulle göra mig vidare. Denna dator hade basic som språk och som var ganska  enkel. Minnet var inget litet chip utan an disk på ca 35 cm. Gällde att köra en backup varje dag, eftersom skivorna lätt gick sönder. I mitten av 80-talet pluggade jag ett tag med en CAD-dator som använde C-språket som var betydligt svårare. Den användes nästan uteslutande för att programmera olika maskiner.

Köpte sedan en Comondore Vic64 som i stort sätt var en enkel speldator. 1992 Köpte jag då min första PC med Windows 3.2 med en 470 Mb hårddisk. Det ni.

Sen har det rullat på fram till nu. För ca 10 år sedan bekantade jag mig med Appeldatorer också eftersom vi hade det på mitt nya jobb. Men jag gillade aldrig det vita åbäket. Det var alltid lika skönt att komma hem till sin vanliga dator med Windows. Men det är ju olika. En del gillar Apples datorer mer än Windows.  Men jag tillhör inte dom.

Till dom fantastiska manickerna räknar jag också min klocka. Den kan jag t o m ringa med. Snart har vi väl bara något som till storlek är hälften av dagen mobiler och innehåller betydligt mer än dagens mobiler. Jag bävar.


Av Pink Ozzy - Tisdag 13 feb 08:39

Egentligen borde Kristine Stavås Skistad få gult kort för osportsligt uppträdande. Slängkyssar,  flin och kommentarer som "det är den största komplimang jag kan få att bli hatat av svenskarna". Jag kallar det för hulligantilltag och osportsligt uppträdande och borde beivras med minst ett gult kort varje gång. 

Här försöker vi att få våra barn i olika åldrar att vara sportsliga och så kommer jon och förstör för ungdomsledarna. Det är skamligt.

Johannes Hösflot Klæbo menar att vi ska komma ihåg att detta är en underhållningsbransch! Har inte han fått något om bakfoten? Sång, film och dans är grener i underhållningsbranschen och även om sport är underhållande är hennes beteende inte underhållning utan närmast mobbing. Kan hon inte vinna över Sverige på ett ärligt sätt har hon valt fel gren och borde uppträda som sångerska eller gycklare istället.

Detta säger jag inte för att hon är norska och vi är från Sverige utan jag tar det generellt. Det hör inte till skidsporten. Där ska det råda sportsmanship och inte barnsliga trakasserier. Men hon kanske inte kan vinna på rent spel i längden.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards