Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 februari 2024

Av Pink Ozzy - Måndag 26 feb 11:20

Har varit hos tandhygienisten idag. Skönt att det är över för ett halvår framåt. Jag hatar tandhygienister och tandläkare. Eller så ska jag inte skriva. Det är mycket bra att de ginseng och de flesta är hur snälla, duktiga och vänliga som helst. Det är bara det att jag inte gillar dom gör att dom framkallar smärta. 

Å andra sidan satt vi väl alla tandlösa och åt soppa med sugrör morgon, middag, kväll.

Problemet är nog bara att tandläkarna för 60 år sedan skrämde skiten ur oss så vi håller oss gärna därifrån. Ett hål betydde på den tiden att de skulle borra en enorm krater. Numera är det en pytteliten krater, men skräcken finns kvar. Paniken att en borr eller ett slipstift skulle komma ner för långt infinner sig minst en vecka innan. 

Game en tandläkare när jag var mellan 8-11  år. På den tiden borrarna drevs med remmar. Bara åsynen skrämde hem som helst. Plötsligt gjorde det väldigt ont. Då säger han "kan du då ut med att äta sötsaker kan du också stå ut med det här lilla." Jag slingrade mig ur stolen, slängde haklappen på golvet och försvann. Så gjorde hag på den tiden. Numera tycks mina tänder vara i utmärkt skick så det blir oftast inget annat än tandsten och sånt hos hygienisten. Tack och lov.

Av Pink Ozzy - Måndag 26 feb 08:54

Är det inte dags att förbjuda onödigt skönhetsoperationer? Operationer p g a olycks eller sjukdomar är helt OK, med allt annat ska inte finnas. Anledningen är att skaderisken med påföljande sjukhusbesök är för stora. Sen kan man förstås säga att de som gör operationerna går väl betala eventuella fel själva. Det fungerar inte så. Att iordningställa sådana fel blir ofta mycket dyra vilket den skönhetsopererade inte har råd med. Då återstår bara att staten betala eller att den opererade får gå missbildad eller sjuk. 

Jag kan inte se någon lösning på det problemet egentligen och föreslår att förbjuda det helt. De som låter sig behandlas i utlandet bör så fort detta kommer fram betala en mycket kraftig straffavgift till staten. 

Det är inte meningen att svenska skattebetalare ska betala för felaktiga skönhetsoperationer.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards