Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 februari 2024

Av Pink Ozzy - Måndag 19 feb 19:59

Nu vill Vattenfall bygga nya kärnkraftverk. Man diskuterar både stora och små kärnkraftverk. Men hur man än räknar så hamnar man på minus och behöver stora pengar från staten, d v s oss skatte och elbetalare.
I praktiken får de som har Vattenfall som leverantör får betala sin faktura som nu, men med en del pålägg. De som inte har Vattenfall får betala sin el till sin leverantör samt skatt för den extrakostnad som Vattenfall kräver från staten. Hänger du med? Vi kan ta den korta varianten. Får Vattenfall bygga kärnkraftverk får vi alla betala mer skatt. Grattis. Vad var det jag sa?

Av Pink Ozzy - Måndag 19 feb 10:12

Vad håller på att ske? Ena dan är det några företag, sen skolor.  Därefter posten och banker och till sist polisen. Är våra myndigeter så svaga så de inte kan knäcka  hackare? Det är ju nästintill pinsamt. 

Det sitter med all säkerhet ett gäng hackare i Putins sold och hackar sig fram. Men om dom kan borde väl vi kunna hacka tillbaka? 

Det sker ju dagligen attacker mot något företag eller myndighet. Det sker ju dagligen intrång i våra nät. Vi borde kunna kräva ett totalt skydd på våra egna nät och telefoner. Det bästa vore väl om vi kunde skjuta sönder deras datorervoch servrar så fort det bara gick.. Men dit är det väl långt


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards