Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 februari 2024

Av Pink Ozzy - Lördag 17 feb 19:31

Jag har en trasig ländrygg som en nu äntligen ska titta på. Jag får till och från gå med käpp och kan inte arbeta hemma mer än nån timme.
Jag har cancer i magen.
Jag har problem med prostatan.
Jag har diabetes
Jag har hjärtproblem.
Jag lider av sömnapnè och sover med en mask som pumpar in luft genom näsan.
Jag äter 30 tabletter +- 3 .
Jag tar en spruta i veckan och en var 28de dag.

Visst låter det skit? Det är det också. Men det är min vanliga dag i mitt ovanliga liv. Smärtor, smärtor, smärtor.

Men sen tar de en massa prover på mig och det visar sig att allt är kanon från lever till hjärtat. Proverna visar inga problem. Det enda problemet var förra sommaren då jag fick tarmvred och tunntarmen hade snurrat sig runt en tumör som är ca drygt 1,5 cm lång. Så det är bara leva med skiten.

Av Pink Ozzy - Lördag 17 feb 19:01

Nu har Sebbe och hans 3 kompisar lyckats ta ett fantastiskt guld i skidskytte. Och på vilket sätt de gjorde det. Det är det som är tjusningen med skidskytte. Det kan svänga hela tiden. Som idag så norrmannen som aldrig missar knappt träffade tavlan och Sebbe höll sig iskall och fick ner alla 5.
Vi ska inte heller glömma tjejerna. Ett silver i den konkurrensen är mäktigt och alla körde över sin förmåga.
M a o en fantastisk dag för våra skidskyttar.

Av Pink Ozzy - Lördag 17 feb 08:16

Kvällstidningar är kvällstidningar och är mästare på headlines. Som nu på morgonen. Alla vet ju om branden i Göteborg och att en person saknades som för övrigt nu har hittats. Men då har Aftonbladet.se en headline som heter " Brandman död efter explosion ". Allt för att folk ska tro att det var i Göteborg och börja läsa. Men när man kommer en liten bit i texten visar det sig att detta hände i Virginia USA. 

Hur stor är chansen att man lagt upp det på det sättet om det inte hade brunnit på Liseberg ? Det hade nog varit lika med noll. Men så arbetar kvällstidningarna och kommer alltid att göra.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards