Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 februari 2024

Av Pink Ozzy - Torsdag 15 feb 15:45

Tjuvlyssnade på lördagens mellolåtar och börjar bli lite rädd

 Yunilla Persson har ju chans att vinna på lördag. Det går bara inte ske så rösta inte på henne. Skulle hon vinna blir hon ännu mer odräglig än hon redan är.

Problemet är att låten kan toppa eller floppa och Personskan kan ju faktiskt sjunga. Det här kan bli ett riktigt antiklimax.


Av Pink Ozzy - Torsdag 15 feb 15:09

En undersökning visar att 7 sv 10 skidskyttar lider av psykiska problem som kommer från sporten. Det är sorgligt att öäsa det. Innebär också att idrottsledare får sätta sig ner för att utröna om detta även gäller andra sporter. I s f kanske de tillsammans kan komma fram till en lösning. Hjälpa och stötta varandra mm.

Sen har vi ju den stora frågan i vilken ålder idrottarna blir psykisk påverkade. Är det mär fom är 12, 16, 20 eller senare. Och hur påverkas deras träning och fritid av detta. Vi har ju läst många gånger om tjejer som lider av anorexi eller liknande. Vilket är sambandet. Här finns det många frågor som inte går dras i långbänk utan måste utredas skyndsamt. En idrottare får absolut inte lida psykisk när de ska utövar en idrott.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards