Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2021 19:10

Någonstans mellan 2 och 300.000 barn har blivit sexuellt utnyttjande av kyrkligt folk bara i Frankrike. Hur ser det ut i hela världen? Det är troligen många miljoner som utnyttjas av präster, lärare, tränare och annat löst folk. Jag kanske är rå om men det bästa straffet är kemisk OCH fysisk kastrering, vilket bör innebära att man skär av pillevippen vid roten.
Så här slappt kan det inte få fortsätta. Barn måste kunna lita på de vuxna till 100 %.
Så skärp straffen enormt i hela världen så våldtäkter mot barn, om än inte upphör, så kanske minskar till enstaka fall.
Och känner ni till ett fall så ANMÄL NU !

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2021 19:02

England ville ju så gärna lämna EU. Nu får de betala dyrt när det saknas 100000 chaufförer i landet så folk varken kan få bensin eller mat på bordet. Känns skönt att engelsmännen som alltid tycker att de är bäst får bita i ett riktigt surt äpple.

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2021 18:56

Den man som man tror var den som bombade i Göteborg har hittats död i Göteborgs hamn. Det tackar jag för. På så sätt spar staten och vi skattebetalare många miljoner.
Det kanske låter lite empatilöst, men jag har ingen empati för någon som ställer till det på det viset.
Så det blir inga miljonrättegångar som överklagas. Det blir ingen som lever i kanske 20 år på kåken och kostar kanske 1 miljon om året.
Nej , det var nog det bästa som skedde.
MEN. Vi får verkligen hoppas att det är han också och att det var hans eget beslut. Det finns ju trots allt risken att någon "hjälpte" honom, vilket inte vore så bra.

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2021 18:48

Sparka alla som arbetar inom vården som vägrar vaccinera sig mot Covid-19. Varför ska sjuka och gamla vara rädda för att bli smittade. Inom de flesta yrken finns krav av olika slag för att få arbeta där.
Att arbeta inom vården kräver friska vårdare/sköterskor/läkare. Vi kan inte riskera att viruset får fäste p g a folk som inte skyddar sig.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards