Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2021 22:05

Jimmie Åkesson var tvungen att fråga Bolund om han var nazist. Har han dåligt minne? Han var ju medlem av en nazistisk gruppering innan man slog blå dunster i folk och sa att de inte var det. Men tänk efter Åkesson. Det du genom åren har sagt gör dig till en brun nazist i mina ögon och tydligen även i Bolunds. Så småningom kommer förhoppningsvis även det svenska folket att märka att du är en ulv i fårakläder.

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2021 09:39

Läser om en liten tjej som vill kallas hen och fick därigenom en vägrande kristen lärare sparkad.
Knepigt det där. Ena sekunden klagar de kristna över t ex muslimernas tro och ritualer och i nästa har de kristna själv åsikter som inte gillas av alla. Själv är jag varken kristen eller något annat numera eftersom jag anser att just religionen ställer till det överallt. Men nog om det.
Här gäller det en tjej som vill kallas hen för att hen tydligen är transsexuell. I mina ögon borde det ju inte spelar någon roll eftersom hen trots det kan vara en mycket bra kompis. Så mobbing i detta fall är ju bara fegt och okunnigt och visar bara att mobbarna föräldrar inte tagit sitt ansvar.
Sen kommer vi till läraren. Hon har sin åsikt vilken man också bör respektera. I en annan skola nära Södertälje fanns en muslimsk kvinna som inte tog män i hand eftersom hon ansåg att det var en smutsig handling. Det accepterades av skolan, men inte av mig. Jag ansåg mig mindre värd och tyckte att vem tror hon att hon är.
Så varför har olika skolor olika regler? I det ena fallet godtar man inte den kristna tron, men i det andra fallet den muslimska.
Är det inte dags att vi får nationella regler som beslutar om vad som ska gälla på alla skolor.
I mina ögon är t ex att inte ta en man i hand helt respektlöst och bör inte förekomma i Sverige. Just nu har ju coronan löst det problemet, men det kommer väl bättre tider får vi hoppas.
Att en transtjej eller transkille vill kallas för hen är däremot något annat. Många opinionsundersökningar har kommit längre och frågar om man är man, kvinna eller något annat. Respektfullt. Det borde år 2021 vara självklart att vi får en könsklass som kallas hen. Varför inte? Det gör det ju så mycket bättre att kommunicera. Och det är ju inte skolan som kräver att hen kallas hen utan hen själv. Så om hen känner att hen är mer hen än hon så borde det vara hennes rättighet.
Så alla Sveriges skolor och kristna lärare ACCEPTERA HEN FÖR VAD HEN ÄR!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards