Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 12 oktober 2021 19:58

Arbetslösheten är f n mycket hög. Speciellt om man tänker på 70-talet då arbetslösheten låg på ca 2 %.
Men vad beror det på? Frågar du mig så beror det på Ulf Kristersson och hans trogna väljare. Det är företag och företagsledare som gör allt för att öka produktiviteten och minska antal anställda.
En robot gör många personers arbeten och en monteringsmaskin ersätter ännu fler människor.
Men det är inte bara inom industrin som man skar in personal. T o m sopåkaren sitter i sin bil och behöver inte ens kliva ut, utan en arm sköter om tömningen av sopkärlet.
Allt större klasser spar lärare, men försämrar för både lärare och elever.
Inom sjukvården sparas det så personalen går på knäna.
I livsmedelsaffärerna ska man helst scanna sina varor själv för att spara personal.
Inom litteraturen finns snart inga fysiska affärer kvar utan man köper på nätet.
CD-skivor kan mer eller mindre bara köpas via Ginza och CDON.
Allt detta innebär många 10.000-tal arbeten som är borta och många kommer inte igen. Många av dessa arbeten var låglönearbeten som nu inte finns längre.
Nu skriker högersidan om sänkta skatter och avgifter och skatter för företagen så att de kan anställa fler. Skitsnack! De anställer ändå om de ser att de behöver folk. De vill bara ha minskade utgifter för att sko sina egna fickor.
Nej, det enda som hjälper något är att staten tar hand om vissa arbeten och ger många utan större kunskaper kan få arbeten. Finns behov av mycket städning som idag inte görs, hjälp vid skolor, hjälp på ålderdomshemmet och mycket annat.
Via handlingskraft och våga ta ut det skattevägen. Det tjänar alla på.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards