Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2021 09:43

Vi behöver el. Mycket el. Just nu fungerar det väl sådär. Vi har el, men den har blivit dyr. Devis p g a att 2 kärnkraftverk står still, men också för att Ryssland och vissa andra länder driver upp priserna. Sen kan vi också lägga till att vi i väst har varit på tok för slappa vad det gäller att ta fram fler alternativ. Var är t ex vågkraften? Miljöpartiet vill ha elbilar, men ingen kärnkraft. En ekvation somninye går ihop.
Så, det vi har nu är ju vindkraften. Men då säger kommunerna nej. De vill inte ha vindkraft hos sig, men de vill ha elen.
Dags att stämma i bäcken. Sätter msnninte upp vindkraft eller likvärdiga alternativ ska man strypa elen till den kommun det gäller. Alla vill ha el, då ska alla också bidra.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards