Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2021 11:15

Jag vill inte ha reklam. På ett år blir det många kassar med skräp som ska tas om hand. Det blir massor med träd som fälls helt i onödan. Den reklam jag vill ha hittar jag lätt på nätet.
Men nyligen fick jag trots allt reklam från Moderaterna. Jag ilskna till och ansåg att brevbäraren inte ens kunde läsa. Men hen menar att hen bara gör sitt jobb. Jag kontaktade Postnord. Då visar det sig att de bara utför det de blivit ålagda av PTS (post och telestyrelse), som i sin tur gör som riksdagen säger.
Det är tydligen så att riksdagens partier anser att deras reklam är samhällsnyttig information. Vilket vansinne! Hur många läser verkligen denna typ av reklam? Inte många. Men här går partierna ut och massutskickar reklam om sin egen förträfflighet trots att det är 1 år kvar till valet. Hur många träd kostar inte bara denna moderata reklam och hur mycket s k samhällsnyttig information ska vi syå ut ked fram till valet. Det blir enormt många träd det.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2021 09:28

I dagens Aftonblad står det om ett par som gått på Bitcoinbluffen. De lånade upp allt som gick och gav dom till någon dom tydligen sa sig vara expert och skulle mångdubbla deras värde. Och det kanske stämmer. Pengarna han tog emot ökade säkert i värde, men bara för honom. Det äkta paret, som säkert inte är ensamma satsade allt i tron att de snart skulle vara mångmiljonärer. Men sådana genvägar finns sällan. Kommer ett sådant erbjudande, och speciellt på nätet, ska man nog tänka efter nåde 2 och 3 gånger.
Men som så ofta förr vill mycket ha mer ....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards