Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 8 oktober 2021 21:36

På sätt och vis blir jag trätt på detta eviga svart och vit. Nu på Skavlan pratar man igen om svart och vit. Vad har hudfärgen för betydelse? När ska vi bara få vara MÄNNISKOR?
Det finns människor med diagnoser på hela jorden, men varför gör en del mörkhyade till en diagnos? De är ingen diagnos.
Ibland känns det som avundsjuka.
Avundsjuka för att vissa har större kuk, blir brunare, har mer humor, dansar bättre, o s v.
Men vi är ju alla människor. Förbrödrar er och dra nytta av varandra. Ber afrikanerna lära er dansa och rytmen. Jag tycker mycket afrikansk musik är enormt bra.
En sak till. Det tycks vara ett större har från vita män till afrikanska män och från vita kvinnor till afrikanska kvinnor. Är det hela bara avundsjuka?
Självklart. Jag som föddes i ett annat land och kom hit som 12-åring fick i tonåren snart förstå att det fanns en stor avundsjuka från de svenska killarna. Nej, jag var inte mörk, men var intressantare för tjejerna eftersom jag hade en större respekt för dom.Jag behandlade dom som kvinnor. Men du kom vi lite bort från ämnet.
Vad jag vill komma till är att alla måste behandla alla som människor utan att titta på hudfärg eller ras. Är en människa snäll och vänlig så är det ju bra. Vad spelar färgen för roll?

Av Pink Ozzy - 8 oktober 2021 18:51

Sverigedemokraternas chefsideolog Mattias Karlsson ligger i Corona.
Vad säger man?
KARMA

Av Pink Ozzy - 8 oktober 2021 10:26

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Så länge Miljöpartiet fortsätter att hålla fast vid 2 språkrör i s f 1 partiledare och så länge partiet inte kommer ut med sina miljöfrågor och så länge de inte slutar med orimliga krav så kommer de att åka ur riksdagen vid nästa val. Orimliga krav som inte faller folk på läppen är t ex tåg Stockholm till Göteborg, inga inrikesflyg och liknande frågor. Visst, de är viktiga och riktiga, men folk i gemen gillar inte det. Ta tag i miljöfrågor som ger något ochcsom folk kan greppa. Att lägga en skatt på plastpåsar var i sig inte fel, men det uppfattades helt fel av folket och blev därför negativt. Leta upp bra miljöfrågor som folket kan tycka om och låt dessa framföras av en partiledare. Annars tar det slut för Miljöpartiet i nästa val.

Av Pink Ozzy - 8 oktober 2021 09:48

Kungen var i Kiruna och skulle tillbaka till Stockholm för att träffa Tysklands president. Istället för att flyga till Arlanda flögs kungen till Bromma för att gå av där. Därefter flögs planet till Arlanda. Varför? Jo, dom tyckte att det blev en tidsvinst. Arlanda ligger norr om Bromma. M a o en kortare väg till Arlanda. Från Arlanda till Stockholm tar det drygt 30 minuter. Så det kan inte ha blivit så tidsbesparande. Men den blev ett extra koldioxidutsläpp på 1600 kg. Så gör "miljövänliga" kungar. Som vanligt mycket snack och lite verkstad.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards