Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2021 15:08

Vissa hatar judar, invandrare, bruna, svarta, vita, gula, ärtor, grönsaker , pasta ris, sverigedemokrater, vänsterpartister, Löfvén, Kristersson, Åkesson, grannen, polisen.
Ja, listan kan göras en mil lång. Alltid är det nån som hatar någon eller något. Men varför detta hat?
Visst, jag ogillar en hel del också. T ex surströmming och Åkesson. Typ samma sak. Men det finns ju dom som gillar dom två och ogillar muffins och kött som jag gillar. Men inte finns det anledning till hat.
Visst, det finns undantag. Kvinnomisshandlare, våldtäktsmän av vuxna kvinnor och barn är några jag HATA. De spelar å andra sidan i en annan liga.
Så tänk er för innan ni HATAR. Försök att vara lite vänlig. Man behöver inte gilla varenda människa, men man behöver ju inte hata den för det. ?

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2021 10:36

Skjutningarna kan inte fortsätta som de gör. Det krävs en ny lag som gör att polisen skjuter skarpt om vapen visas. De ska inte kunna fällas om det är en atrapp eller obrukbar vapen. De ska kunna skjuta med någon form av kulor eller chockgranater som fäller t ex stenkastande ungdomar för att kunna omhänderta dom. Det måste snabbt skaffas vårdhem för barn från 10 år som t ex är kurirer för knark och vapentrantransporter. Vi måste ha fler fängelser så att morddömda kan förvaras på livstid. Gängkriminella ska behandlas enligt särskild gänglag.
SÅ HÄR KAN DET INTE FÅ FORTSÄTTA !

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2021 10:25

Jag tycker att det är för sorgligt. Ungern tog emot England i en fotbollsmatch och ungerska fans mobbade de mörkhyade engelsmännen på plan. Typisk ungrare. De blir mer och mer fascistiska.
Vad beror det på? Jag tror att det är ren och skär avundsjuka. De kan inte spela fotboll och det måste då gå ut över någon annan.
Jag tycker att det är så erbarmligt löjeväckande och visar vart Ungern är på väg. Men det gäller inte enbart Ungern. Det finns fler länder och personer där rasism förekommer.
Vi har ett landslag i fotboll med 5-6 fotbollsspelare med annan hudfärg. Fler är troligen t o m födda i Sverige. Men jag bryr mig inte. De är fotbollsspelare oavsett färg.
Ta Isak som exempel. En enormt bra fotbollsspelare som alltid är glad oavsett hur det gick. Han tar sporten på rätt sätt. Han gör 4 dribblingar men missar den femte. Blir Han arg? Nej, han skrattar och yänker nog " nästa gång sätter jag den femte också". En av många spelare som spelar för sitt land. Det gör alla engelska spelare också. Oavsett färg. Låt det stanna där. Håll på ert lag, men sluta med rasism. Det visar inte vem han är som ni vänder er aggression emot utan bara vem du själv är.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards