Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 oktober 2021

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2021 20:18

Bland det mest osmakliga jag hört på länge var Kristerssons tal på moderatstämman igår. Han bad om sossarnas röster. Vi får väl hoppas att sossarna genomskådar falskheten denna människa besitter. Hela talet var ju som ett Hallelujamöte hos livets ord. Det äcklar mig att se honom med en sån len käft försöka att skicka till sig röster genom att måla upp ett idealsverige bara moderaterna får makten.
Glöm det. Det enda som händer är att de rikare blir rikare och gängen blir fler eftersom det blåbruna gänget tar bort fler bidrag alternativt minska dom så de som idag har det svårt får det ännu svårare.

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2021 20:08

Seriöst! Jag hade aldrig hört talas om Einàr innan han blev skjuten. Det enda som har framkommit är att han tydligen haft kriminella kontakter. I mina ögon är han då nte längre Einàr utan en av alla gängkriminella. Vad gör att det är mer synd om honom?
Det enda är att detta, liksom andra mord bara spelar i händerna på Kristersson och hans moderater. Han vill ju ha hårdare straff för gängkriminella. Personligen tycker jag att det är populistiskt svammel. Det behövs inte hårdare straff. Det behövs vård och omsorg. Hjälp att komma ur skiten. Inte hårdare straff i nått fängelse med vidareutbildning i kriminallitetens hårda skola. Så glöm det skitsnack, Kristersson. Det är inte lösningen.
Det är ju bara att titta på USA, Kina, Ryssland, Afghanistan och ett gäng länder till. De har betydligt hårdare straff, men inte lägre brottslighet.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards