Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under februari 2022

Av Pink Ozzy - 6 februari 2022 21:18

Var lite kul att lyssna på det dom säger. Levin gjorde inget annat än att pakta och försöker blåsa andra och så blir han blåst själv. Riktigt bra.
Det andra var snacket efteråt. När nu Levin blev en förlorare så var det Arres fel tyckte dom. Vilket skitsnack. De har väl sett Farmen förr. Det häller att ta sig vidare på ALLA nödvändiga sätt.
Så nu får vi se vilka som vill driva paktandet vidare. Fler aspiranter på att bli blåsta? Ha ha

#farmen #kämpare #levin #arre #pakter #blåsta

Av Pink Ozzy - 6 februari 2022 11:08

Gela tiden matas man med budskap om att ha ett rikt socialt liv och träffa folk är bra för hälsan. I helvete heller!
Jag trivs bra med min fru och träffa mina barn och barnbarn till och från. Och jo, jag pratar med folk jag känner om jag går ut. Och ja, jag är ute på våra sociala medier.
Men där är det stopp.
Hag gillar inte stora fester eller ens parmiddagar. Tycker bara det är besvärande och slöseri med tid. Även på den tid jag arbetade ogillade jag kick-offs och andra samkväm. Trivs bäst hemma och på tomten.
Är det nåt fel på det? Inte i mina ögon.

#socialtliv #parmiddagar #fest #kick-off #ensamhet #ingetbehovavsocialtliv

Av Pink Ozzy - 6 februari 2022 10:40

Ja, vad ska man säga. En app som i stort har funkat i flera år fallerar. Vad är problemet?
När sedan Oscar Zia började att hela tiden läsa innantill tyckte jag bara må grabben få Covid. Men vartefter tävlingen gick och appen sket sig och Oscar fick mängder av info i öronen så tyckte jag nästan synd om honom. Förutom att han tycks vara dåligt påläst så inte ens oneliners var roliga så gjorde han ändå ett skapligt jobb och hans sång var riktigt bra.
Men låtarna då? Nja, ingen skulle ta sig vidare från nån semi i den stora tävlingen i vår. M a o var det mesta bara skräp.
SVT får nog steppa upp framöver. Eric Saade visade ju i sin mellanakt hur det ska låta och hur man rör sig. Man ska inte bara vilja, man ska kunna också och det kan Saade.
Jag kan ju inte säga att jag ser fram emot nästa vecka, men vi får väl hoppas på rn bättring.

#mello #melodifestivalen #oscarzia #ericsaade #melloappen #svt

Av Pink Ozzy - 5 februari 2022 10:56

När Charlotte Kalla kom i mål gjorde hon gällande att det var skidorna (vallans) fel.
Sen kom Öberg i mål i skidskytte och hon menade att den här snön inte var att leka med, utan att man måste jobba själv och inte hoppas att skidorna gör jobbet.
Två idrottare och 2 helt olika uppfattningar om i stort sätt samma sak. Kanske dags att skicka hem Kalla. OS är ingen plats för negativt tänkande. Jalla är vår bästa kvinnliga skidåkare genom tiderna. Icke att förglömmas. Men det hade nog varit bättre för henne att inte åka till OS. En topp 10 plats är väl knappast inom räckhåll.

Av Pink Ozzy - 5 februari 2022 09:16

Det finns fortfarande ett stort antal som vägrar vaccinera sig. Cirka 95% av dödsfallen p g a covid är vaccinvägrare, så man kan ju tycka att de får skylla sig själv. Men så enkelt är det inte. De kräver flera dagars IVA-vård. Och det är här det visar sig att dessa vägrare är äckligt egoistiska. Hittills har 21000 människor dött p g a att de inte fått sina operationer de har rätt till. Men i s f att operera dessa har personal omfördelats för att vårda vaccinvägrare.
Här måste regeringen göra något NU. Har man inte vaccinpass får man vård i mån av tid och man måste få betala alla kostnader själv.
Det är något som regeringen MÅSTE se till att det görs NU eftersom vi kommer att få fler fall när nu restriktionerna släpps.

#covid-19 #vaccinmotståndare #21000döda #vaccinansvar #egoister

Av Pink Ozzy - 4 februari 2022 22:00

Förlåt mig mina kära läsare. Jag har inte skrivit hela tiden varje dag, men det har varit en turbulent vecka på många sätt. Min fru har semester i fjällen med sin svägerska och jag vill inte vara tredje hjulet. Men jag har trots det jävligt tråkigt just denna vecka, även om jag unnar henne veckan.
Sen har jag en person som anklagat mig för en del saker som inte är sanna. Folk i min närhet och även personalen på den plats hon befinner sig säger att hon säger saker i påverkan av all morfin och andra mediciner. Jag påverkas dock negativt eftersom jag är den människa jag är.
Men det kommer väl en morgondag.

Av Pink Ozzy - 3 februari 2022 18:43

Jaha då var Farmen igång igen. Några har redan gått hemlängtan och dragit. Då har man inte stora kunskaper om vad en bondgård är för något.
Själv jobbade jag på en gammaldags bondgård på 60-talet. Mycket jobb var det, även om jag slapp morgonmjölkningen.
Men det är jul att titta på en del stadsbor som knappt har setten ko.
Man får dock tacka TV4 för att de inte släppt in allt för många bokstavskombinationer som bara förstör och gör programmet otrevligt.
Har just nu flera favoriter. Tror en heter Helen och är kort och mörkhårig. Hon har redan varit upp i tinget en gång. Verkar vara en mycket trevlig och sympatisk tjej. Sen har vi tjejen på torpet med det trevliga leendet och som tycks kunna en hel del. Bland killarna är det killen som troligen är gotlänning.
Har också ett fåtal som borde bort. Främst Cissi ( tror hon heter så). Hon jobbar visserligen bra, men är ganska skenhelig och otrevlig.
Sen finns det en hel del som än så länge ligger lite lågt. Vi får väl se vartåt det bär under de närmaste veckorna.

#farmen #tv4 #torpet

Av Pink Ozzy - 3 februari 2022 18:29

Nyamko Sabuni är fortfarande Liberalernas ledare, men bara på pappret. I verkligheten har de ingen sann ledare och har inte haft det sedan hon tillträdde.
Nu höjs röster från bl a Aftonbladets Mellin om att hon måste avgå. Det tycker inte jag. Sedan hon tillträdde har hag tyckt att hon är den bäste partiledaren - för Socialdemokraterna. Och eftersom det snart är val så är det ju ett fantastiskt tillfälle att bli sv med både henne och Liberalerna. Det mest onödiga partiet i den nuvarande riksdagen.
Så sitt kvar du Sabuni och se på ditt partis undergång.


#liberalerna #nyamkosabuni #liberalerna #aftonbladet #mellin

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards