Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 juli 2022

Av Pink Ozzy - 1 juli 2022 13:16

Ebba Busch kommer i regel med hårresande idiotiska förslag bara för att fiska röster inför valet. Men ibland så händer det att jon kommer med en bra idé. Nåja, jag har nog skrivit om det i 20 år, men bättre sent än aldrig. Hon vill kemiskt kastrera alla våldtäktsmän. Bra ett steg i rätt riktning. Själv önskade jag dock en lite mer radikal lösning genom att klippa av pitten rakt av. Glr man det tillsammans med den kemiska kastreringen torde risken för framtida våldtäkter vara lika med noll.
Förutom en sak. Hur gör man med våldtäktskvinnor? Det ginns ju trots allt sådana också. Ska man kanske plugga hålet?

#ebbabusch #kemiskkastrering #våldtäkt #våldtäktsmän #fysiskkastrering

Av Pink Ozzy - 1 juli 2022 13:04

Postnord har genom åren lyckats med det mesta med olika fel. Senast igår fick jag ett viktigt brev som skulle till en helt annan plats på orten. Adresslappen var maskinskriven med stora bokstäver....
Men det var inte det värsta. Det värsta var nog en försändelse som skulle skickas till Lofsdalen (Härjedalen). De har utlämningsställe i Sveg ca 6 mil från Lofsdalen.
Mottagaren kontaktade de som mottog försändelsen I Sveg och frågade om inte lantbrevbäraren kunde ta med paketet. Jo då, det gick bra. Det var bara en liten hake. I s f måste paketet först skickas till Sundsvall. Sedan tillbaka till Sveg och senbtill Lofsdalen. Vad kostar denna transport? Och hur många sådana vansinnestransporter gör Postnord i Sverige varje år. Det måste ju vara flera miljoner i bortkastade pengar. SKÄRP ER POSTNORD!


#postnord #paket #lantbrevbärare #sveg #lofsdalen #sundsvall #vansinne #slöseri #bristanderutiner

Av Pink Ozzy - 1 juli 2022 09:38

Äntligen tycks det bli lite mer sköna sommardagar och vi kan stänga av ACn. Så äntligen kan jag jobba lite i trädgården igen. Den blir snabbt eftersatt på en dryg vecka.
Mycket som nu ska klippas, rensas och ansas. Det var på tiden.

#trädgård

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards